خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس ارشد میراث فرهنگی کشور

تبدیل شدن کاشان به قطب بزرگ گردشگری کشورمدیون خدمات دولت هاشمی رفسنجانی است

asdasd
کد خبر : ۸۷۱۴۸

طی سفری که آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس جمهوری وقت به باغ فین کاشان داشتند براساس گزارشی که از وضعیت این باغ و خانه‌های تاریخی خدمت ایشان ارائه شد حق مطلب را در مورد خانه‌های تاریخی و تبدیل شدن این شهر به قطب گردشگری کشور ادا نمودند.

ایلنا: «سیف الله امینیان» معاون اسبق فنی سازمان میراث فرهنگی کشور شب گذشته در همایش همراهان دکتر حسن روحانی درب باغ فین کاشان کاشان به اتفاقات مهم در اطراف کشور اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه در اطراف ایران اتفاقات مهم در حال وقوع است، ولی جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحقق حماسه سیاسی و انتخاب رئیس جمهوری منتحب در کانون توجهات دنیا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان، معاون اسبق فنی سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه باغ تاریخی فین کاشان خاطرات زیادی دارد، گفت: در ایران نمی‌توانیم هیچ بنایی تاریخی را شناسایی و پیدا کنیم که به اندازه باغ تاریخی فین کاشان پذیرای شخصیت‌های اول مملکتی بوده باشد.

این کار‌شناس ارشد میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه از قرن سوم هجری از یعقوب لیث صفاری تا دوران حاضر روسای جمهور زیادی به باغ فین کاشان آمده‌اند گفت: طی سفری که آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس جمهوری وقت به باغ فین کاشان داشتند براساس گزارشی که از وضعیت این باغ و خانه‌های تاریخی خدمت ایشان ارائه شد حق مطلب را در مورد خانه‌های تاریخی و تبدیل شدن این شهر به قطب گردشگری کشور ادا نمودند.

وی با بیان اینکه قبلآ منطقه کاشان را در دنیا به نام فرش، منسوجات و عطر و گلاب کاشان می‌شناختند گفت: بعد از سفرآیت الله هاشمی به باغ فین کاشان تصمیمی اساسی در مورد بازسازی خانه‌های تاریخی کاشان گرفته شد. به طوری که ایشان دائما از وضعیت خانه‌های تاریخی کاشان گزارش کار می‌خواست.

وی از حضور خود در آخرین بار جهت گزارش مصور و مبسوطی که از خانه‌های تاریخی کاشان با هاشمی داشتند اشاره کرد و گفت: هاشمی رئیس دولت وقت به رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور دستور داد و گفت با توجه به اینکه کاشان را از قدیم الایام می‌شناسم برای پیشرفت کار هرجا مشکلی دراین شهر وجود دارد حتی اگر نیاز به امضای رئیس جمهور هم باشد من امضا می‌کنم.

امینیان تبدیل شدن کاشان به یکی از قطب‌های تاریخی و بزرگ گردشگری کشور و جهان را مدیون خدمات دولت هاشمی رفسنجانی دانست و گفت: امیدواریم دوستانی که دست پرورده مکتب علما و عاشق خدمت هستند و تشنه قدرت نیستند‌‌ همان دوران را در مورد منطقه کاشان تکرارنمایند.

وی منطقه کاشان را شامل شهرهای آران و بیدگل، نطنز، بادرود، قمصر، نیاسر برزک و نوش آباد و شهرهای اطراف دانست و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در سفری که به کاشان داشتند تعبیر ایشان در مورد این شهرستان توجه به حوزه فرهنگی کاشان بود دیگران نیز نسبت به توسعه فرهنگ و تاریخ این شهرستان توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل اسبق میراث فرهنگی استان اصفهان ضمن تبریک به منتخبین اعضای شورای اسلامی شهر کاشان گفت: با توجه به اینکه بسیاری از منتخبین شورای شهر کاشان از دوستان قدیمی که در پیشرفت این شهر نقش داشته‌اند می‌باشند، امیدواریم این دوستان به اتفاق نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی کاشان را به جایگاه اصلی خودش یعنی استان شدن ارتقا دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز