خبرگزاری کار ایران

مدیر آزمایشگاه تعامل انسان و ربات درکاشان عنوان کرد؛

برگزاری سمینارهای رباتیک در شهرستان ها از امتیازات بالایی برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۶۳

برگزاری سمینارهای "خلاقیت در رباتیک" در شهرستان ها موجب شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد در زمینه های مختلف به ویژه علاقمند به رباتیک است.

ایلنا - کاشان: مدیر آزمایشگاه تعامل انسان و ربات گفت: برگزاری سمینارهای رباتیک در شهرستان ها از امتیازات بالایی برخوردار است.

به گزارش حبرنگار ایلنا در کاشان، مهدی طالع ماسوله صبح امروز در نخستین سمینار "خلاقیت در رباتیک" در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری كاشان اظهار داشت: برگزاری سمینارهای "خلاقیت در رباتیک" در شهرستان ها موجب شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد در زمینه های مختلف به ویژه علاقمند به رباتیک است.

وی، تشویق و ترغیب کردن دانش آموزان با استعداد، پرورش گوهرهای نهفته در وجود آنها،دادن امکانات و امتیازات به افراد مستعد و شناسایی آنها در رباتیک را ازمهمترین اهداف برگزاری اینگونه سمینارها در شهرستان ها عنوان کرد.

به گفته وی، با توجه به رغبت بیشتر شهرستان ها در برگزاری سیمنارهای رباتیک و جذب علاقمندان به آن، اینگونه سمینارها باید فراتر از تهران باشد و در تمامی شهرستان های ایران برگزار شود.

استادیار دانشگاه تهران در ادامه تاکید کرد: وزارت علوم، شهرداری ها، سازمانهای فرهنگی و دیگر ارگان ها باید در برگزاری چنین سمینارهایی همکاری های لازم را داشته باشند.

طالع ماسوله، ضمن اشاره به اینکه طی دو سال گذشته شهرهای همدان، نیشابور و کاشان از جمله شهرهایی بوده است که سمینارهای رباتیک و علمی برگزار شده افزود: امید است در شهرستان کاشان که به عنوان شهری توریستی و گردشگری در کشور مطرح است، شاهد برگزاری سمینارهای کشوری و ملی رباتیک باشیم.

وی، ضمن اشاره به اینکه باید استعدادها را پرورش داد نه اینکه نخبگان را تشخیص داد گفت: در واقع جامعه به معرفی و شناسایی فرد نخبه می پردازد نه اینکه سازمانی آن را تشخیص دهد.

این نخبه ایرانی اظهار داشت: در مرزهای رباتیک باید آموزش های لازم را دید و به کاربرد ربات در فضا پی برد.

وی، به توضیحات کامل انواع و اقسام ربات ها و کارآیی آن در زمینه های مختلف پرداخت و گفت: آینده رباتیک ایران با توجه به تلاش و کوشش در زمنیه رباتیک، آینده ای روشن و خوبی خواهد بود.

نخستین سمینار رباتیک " خلاقیت در رباتیک " به همت کاوشکده علوم و فنون سازمان رفاهی تفریحی شهرداری كاشان با حضور دانش آموزان ممتاز و علاقمند به رباتیک در سطح مدارس متوسطه و راهنمایی صبح امروز در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز