خبرگزاری کار ایران

بدون حضور رسانه های محلی،

نشست مسئولان روابط عمومی دانشگاه‌های منطقه 3 کشور در کاشان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۸۹

وی، اقتدار نظام جمهوری اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و اظهار داشت: به برکت خون شهدا کشور ما در بخش‌های مختلف آموزشی و پژوهشی به موفقیت‌های بیشماری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دست یافته است.

ایلنا - کاشان: چهاردهمین نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌های دانشگاه های منطقه 3 کشور با حضور معاون مدیر کل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بدون حضور رسانه های خبری کاشان در پژوهشکده اسانس دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه کاشان، رییس دانشگاه کاشان در این نشست ضمن خیر مقدم به مدیران روابط عمومی دانشگاه های منطقه سه کشور گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه ارائه نمود.

عباس کتابی، نقش و جایگاه روابط عمومی را در ادارات به خصوص دانشگاه‌ها حایز اهمیت دانست و گفت: روابط عمومی‌ها با اطلاع رسانی دقیق و شفاف، نقش مهمی در توسعه علمی و ارتقاء دانشگاه‌ها دارند.

وی به نقش روابط عمومی در زمینه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تنوع فعالیت‌ها در دانشگاه، روابط عمومی بایستی در حوزه های مختلف فعال شود.

وی به تاکید وزارت علوم بر ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌ها و به عنوان مشاور رئیس دانشگاه در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: لازم است در دانشگاه‌ها مدیریت واحد تبلیغات و اطلاع رسانی شکل گیرد تا به صورت شفاف مطالب انعکاس یابد.

کتابی، با اشاره به شرایط ویژه اقتصادی، از روابط عمومی‌ها خواست تا برای اجرای برنامه‌ها و اجرای مراسم‌های مختلف دانشگاه در حوزه های مختلف، با مدیریت صحیح، صرفه جویی را مد نظر قرار دهند.

وی، به رشد تولید علم و تعالی آموزش عالی در این چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: تولید علم کشور به رتبه شانزدهم ارتقاء یافته که با اطلاع رسانی و ارائه گزارش عملکرد مثبت دانشگاه‌ها می‌توان به جایگاه بالاتر دست یافت.

رییس دانشگاه کاشان، به ظرفیت‌ها و پتانسیل نیروی انسانی قوی در کشور اشاره کرد و افزود: اگر بتوان از این ظرفیت‌های مثبت به خوبی استفاده کرد تبدیل به نعمت خواهد شد و در صورت عدم استفاده صحیح، به زحمت تبدیل خواهد شد.

کتابی با بیان اینکه در عرصه آموزش عالی جوانان بالقوه ای وجود دارد خاطر نشان کرد: روابط عمومی‌ها بایستی مسایل دینی فرهنگی و اسلامی و عقلانیت را مورد توجه قرار دهند.

معاون مدیر کل وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز، میزبانی دانشگاه کاشان را برای برگزاری این نشست قابل تقدیر دانست و گفت: برگزاری این نشست‌ها زمینه مناسبی برای تعامل روابط عمومی‌ها با یکدیگر است تا در راستای ارتقاء علمی کشور بکوشند.

اسماعیل بایبوردی، به جایگاه علمی و توسعه دانشگاه‌ها در سال‌های بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: با اتکا به دانش و فناوری، دستاوردها و پیشرفت‌های زیادی در زمینه های مختلف کشاورزی، فناوری‌های نوین هسته ای به دست آمده به نحوی که دشمنان با استفاده از همین محدودیت‌ها درصدد هستند که با ترور دانشمندان کشور مانع از توسعه و پیشرفت‌های علمی کشور شوند.

وی، اقتدار نظام جمهوری اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و اظهار داشت: به برکت خون شهدا کشور ما در بخش‌های مختلف آموزشی و پژوهشی به موفقیت‌های بیشماری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دست یافته است.

وی، به رشد 25 درصدی دانشجویان اشاره کرد و افزود: تعداد دانشجویان ما به چهار میلیون و 400 هزار نفر رسیده است.

بایبوردی، تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را در سال 57 قبل از انقلاب اسلامی، 223 واحد دانشگاهی ذکر کرد و یادآور شد: در راستای گسترش عدالت مبتنی بر استمرار واحد های آموزشی و توسعه علمی در سال 91 تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به دو هزار و 504 رسیده که 11 برابر رشد داشته است.

در این نشست که از هیچکدام از رسانه های خبری و نماینده خبرگزاری‌های فعال شهرستان ویژه کاشان دعوت به عمل نیامده بود. شیره پز، عضو هیات علمی دانشگاه کاشان نیز مطالبی را در خصوص جایگاه روابط عمومی در تشخیص استراتژیک و ارتقاء برند دانشگاه‌ها گزارش داد.

راه اندازی سایت خبری مشترک دانشگاه های منطقه سه، تاکید بر اجرای آئین نامه جدید روابط عمومی در دانشگاه های منطقه، از جمله مصوبات این نشست بود.

شایان ذکر است با توجه به اینکه رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها بازوی توانمند روابط عمومی‌ها در انعکاس اخبار و گزارشات می‌باشند، جای تأسف است که چرا رسانه‌ها و نماینده خبرگزاری‌های شهرستان کاشان که بیشترین تعامل و همکاری را در پوشش به موقع اخبار دانشگاه کاشان دارند در این مراسم حتی جهت پوشش اخبار این نشست دعوت نشده بودند حال آنکه آموزش و پرورش این شهرستان در آستانه 27 اردیبهشت از تمام رسانه‌ها و خبرگزاری‌های این شهرستان در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش کاشان پیرامون بررسی و نظر خواهی از رسانه‌ها در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش کاشان رسماً دعوت شده بودند و از خبرنگاران فعال در این حوزه نیز تجلیل و تقدیر به عمل آوردند؛ لذا انتظار می‌رود معاون مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم دلیل عدم دعوت از نماینده خبرگزاری‌های شهرستان کاشان در این نشست را جویا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز