خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس مرکز مشاوره مدیریت آموزش و پرورش کاشان؛

مواد مخدر، قابل آزمایش نیست

کد خبر : ۷۵۹۰۴

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از دلایل گرایش جوانان به مواد مخدر، نداشتن شناخت و آگاهی کامل جامعه نسبت به عوارض مصرف مواد مخدر است.

ایلنا: مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت:یکی از دلایل گرایش جوانان به مواد مخدر، نداشتن شناخت و آگاهی کامل جامعه نسبت به عوارض مصرف مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، حسین فرجی در جمع مدیران و مشاوران مدارس کاشان در کانون الزهرا این شهر با اعلام این مطلب افزود: باید نوجوانان را آگاه کرد که مواد مخدر، قابل آزمایش نیست و یک بار مصرف کردن آن، مثل پریدن از بالای یک ساختمان بیست طبقه و مرگ حتمی است.

وی اظهار داشت: باید افراد جامعه به ویژه جوانان آگاه شوند که به اعتقاد همه صاحب نظران و کارشناسان، اعتیاد قابل درمان نیست و تبلیغات رسانه ای، برای انواع روش ها و دوره های ترک اعتیاد، واقعیت ندارد.

به گفته وی، واقعیت این است که در جامعه بشری، اعتیاد و ایدز، قابل درمان نیست و تنها راه مبارزه با آن، پیشگیری است و نوجوانان باید توجیه شوند که این حس کنجکاوی، فقط یک بار قابل امتحان است که همین یک بار نیز، آغاز سراشیبی سقوط در این دام است.

وی تصریح کرد: خانواده ها باید باور کنند که در شرایط امروز، خطر آسیب های اجتماعی همه را تهدید می کند و نباید اعتیاد را مثل حوادث زندگی، برای دیگران تصور کرد و این احساس نگرانی را باید به فرزندان هم منتقل کرد.

همایش "نقش اولیا خانه و مدرسه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی" با مشارکت آموزش و پرورش کاشان، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی به مدت دو روز در کانون الزهرای این شهر برگزار شد.

در روز اول خانواده دانش آموزان و در روز دوم مشاوران و مدیران مدارس شرکت داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز