خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز ملی فرش ایران:

فرش مزیت مطلق برای ایران است

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۴۱

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش یک مزیت مطلق برای کشور ماست و تنها کالایی است که ایران دارای رهبری آن در بازارهای جهانی است.

ایلنا - کاشان: رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش یک مزیت مطلق برای کشور ماست و تنها کالایی است که ایران دارای رهبری آن در بازارهای جهانی است.

به گزارش  خبرنگار ایلنا در کاشان، محمدباقر آقاعلیخانی در جلسه نشست صمیمانه با اصحاب فرش دستباف کاشان در محل خانه عطارها محل پژوهشکده فرش دانشگاه کاشان،با اشاره به فعالیت های انجام شده در دوره ی مدیریت ایشان به تشریح فضای حاکم بر فرش دستباف در کشور پرداخته و از انعکاس یک سویه نابسامانی ها و پرداختن صرف به مشکلات این حوزه گلایه کردند.

وی با اشاره به مشکلات این حوزه افزود: پرداختن به مشکلات و بیان آن مسئله ای را حل نخواهد کرد و باید به دنبال پیشنهاد راهکارهای اجرایی و مبتنی بر آمار و اطلاعات واقعی باشیم تا از طریق ترسیم افق آینده، استراتژی های پیشرفت تدوین گردد.

آقاعلیخانی، حمایت از تولید کنندگان برای حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی، حمایت از تبلیغات فرش، حمایت از تحقیقات و پژوهشهای کاربردی، پرداخت تسهیلات در قالب تشکلها، اتحادیه ها و... را جزء برنامه های اساسی مرکز ملی فرش برشمرد وخاطر نشان کرد: باید زیر ساختهای لازم برای تغییر فضا در نظام فرش ایران فراهم گردد.

رییس پژوهشکده فرش دانشگاه کاشان نیز هدف از این دعوت ایجاد آشنایی عمیق تر بین مرکز ملی فرش ایران و بازار فرش کاشان ذکر کرد.

از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این سفر، حضور و گفتگوی صمیمانه با گروه آموزشی فرش دانشگاه در جمع اساتید و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و سپس بازدید از کارگاههای طرح عظیم بافت فرش عتبات بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز