خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

تصمیم شورای نگهبان موجب رفع اضطراب از ملت شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۷۳

نمازی با تأکید بر نبود نزاع و رویارویی در انجام کار خدایی، از نزاع گروه‌های سیاسی با برگزاری هر انتخاباتی در کشور انتقاد و آن را نشانه کمرنگ بودن ولایت محوری آن‌ها ذکر کرد.

ایلنا- کاشان: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تصمیم شورای نگهبان در تأیید صلاحیت نامزدهای ریاست‌جمهوری را موجب رفع اضطراب ملت دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته در مسجد حبیب بن موسی (ع) این شهرستان، رأی شورای نگهبان در تأیید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری را زیبا، مدبرانه و حکیمانه توصیف کرد.

وی با تقدیر از شورای نگهبان به ویژه فقیهان این شورا افزود: شورای نگهبان از میان 600 نفر داوطلب نامزد ریاست جمهوری هشت نفر را انتخاب کرد که سه نفر از اصولگرایان، سه نفر از اصلاح‌طلبان و یک نفر مستقل است.

امام جمعه کاشان کثرت نامزدهای انتخابات را موجب شکسته شدن آرا و احتمال کشیدن انتخابات به دور دوم دانست و خاطرنشان کرد: همانگونه که در انتخابات دیگر نقاط دنیا نیز معمول است رقابت بین دو نفر صورت می‌گیرد لذا به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توصیه می‌شود که هر گروهی از بین خود یک نفر را انتخاب کند و بقیه به نفع او انصراف دهند تا حداکثر بین سه نفر رقابت صورت گیرد که این امر بر شکوه انتخابات می‌افزاید.

وی رعایت اخلاق و فقه انتخاباتی، توجه به موازین اسلامی در تبلیغات، پرهیز از شعارها و ادعاهای غیرعملی، خودداری از توهین، تخریب و تضعیف رقبای انتخاباتی، رعایت قانون در چاپ پوستر و بروشور و اجتناب از هزینه‌های غیرضروری و نادرست را به نامزدهای انتخابات و هواداران آن‌ها توصیه کرد.

نمازی با تأکید بر نبود نزاع و رویارویی در انجام کار خدایی، از نزاع گروه‌های سیاسی با برگزاری هر انتخاباتی در کشور انتقاد و آن را نشانه کمرنگ بودن ولایت محوری آن‌ها ذکر و عنوان کرد: به تمام کسانی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تأیید صلاحیت شده‌اند توصیه می‌کنم نسبت به رعایت اخلاق اسلامی و انتخاباتی اهتمام ورزند و از بیان هر سخنی علیه رقبای خود و جوسازی علیه آن‌ها خودداری کنند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگر از خطبه‌ها با ذکر برخی حوادث در سوریه، عراق و بحرین، یورش به منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رئیس شورای علمای بحرین را ناشی از عصبانیت حکمرانان غاصب این کشور از اقدامات زیبای ایشان عنوان کرد.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را یکی از آثار ولایت محوری اعلام و اضافه کرد: دشمن خرمشهر را به گونه ای مسلح کرده بود که هیچ راه نفوذی به آن وجود نداشت و از این رو در مصاحبه خود وعده داد که اگر نیروهای ایرانی خرمشهر را بگیرند کلید بصره را به آن‌ها می‌دهد.

خطیب نماز جمعه کاشان با اشاره به سخن امام در مورد آزادی خرمشهر یادآور شد: فتح خرمشهر یکی از ده‌ها معجزات و امدادهای آسمانی و غیبی در دوران دفاع مقدس بود.
وی با تبریک سالروز میلاد با سعادت امام علی‌(ع)، پرهیز از شایعه پراکنی، دروغ، تهمت و تحقیر و انجام کثرت یاد و عبادت پروردگار را از جمله ویژگی‌های شیعه مولای متقیان برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز