خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان دام‌پزشکی کشور؛

95 درصد داروهای دامی و بیولوژی در داخل کشور تولید می شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۰۲

درحال حاضر، بیش از 95 درصد تولیدات دامی و 50 درصد واکسن‌های دامی در داخل کشور مصرف می‌شود که یک قلم واکسنی جدید آبزیان نیز درسال گذشته توسط جهاد دانشگاهی در چرخه تولید و مصرف کشور قرارگرفت به طوری که تولید این دارو صرفه‌جویی ارزی خوبی را دربرداشته است.

ایلنا: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: درحال حاضر، بیش از 95 درصد تولیدات دامی و 50 درصد واکسن‌های دامی در داخل کشور مصرف می‌شود که یک قلم واکسن جدید آبزیان نیز درسال گذشته توسط جهاددانشگاهی در چرخه تولید و مصرف کشور قرارگرفت. به طوری که تولید این دارو صرفه جویی ارزی خوبی را در برداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «سید محسن دستور» صبح یک شنبه، بیست و دوم اردیبشت ماه سال جاری، در حاشیه بازدید از سازمان دام‌پزشکی شهرستان کاشان و واحد تولیدی صنعتی داروسازی باریج اسانس این شهرستان در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب، با بیان اینکه داروهای گیاهی چون منشا گیاهی است و می‌تواند جایگزین داروهای شیمیایی قرارگیرد از لحاظ مقاومت‌های ایجادشده ضریب اطمینان بالاتری را نسبت به داروهای شیمیایی داشته باشد. گفت: با توجه حجم گیاهان دارویی که در کشور داریم از توان آنها می‌توان به خوبی استفاده کرد.

وی رشد تولیدات داروهای گیاهی در سازمان نظام پزشکی کشور، علی‌رغم تحریم‌های موجود از طرف سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را بی‌نظیر دانست و گفت: تاکنون بالغ بر 25 قلم داروی گیاهی در داخل کشور تولید می‌شود که در واحدهای ذی ربط مورد استفاده قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین از دست تولید قرار داشتن و گرفتن پروانه چندین داروی گیاهی در داخل کشور خبرداد و گفت: به جهت تسریع در تولید داروهای گیاهی و پشتیبانی سرمایه‌گذاران، کمیته ثبت و ضوابط داروهای گیاهی را به صورت مجزا از داروها در سازمان نظام پزشکی کشور راه اندازی کرده‌ایم تا ضمن مصرف اینگونه داروها در داخل کشور،  توان صادرات این داروها به خارج کشور نیز افزایش یابد.

شایان ذکر است که رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز یک شنبه، بیست و دوم اردیبهشت ماه سال جاری، به اتفاق معاونین و کارشناسان این سازمان، مدیرکل سازمان نظام پزشکی استان اصفهان، روسای جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی شهرستان ویژه کاشان در حال بازدید از چندین واحد تولیدی دامی و داروی گاهی و واحد تولیدی صنعتی باریج اسانس کاشان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز