خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس پزشک خانواده:

اجرای موفق پزشک خانواده موجب ویزیت رایگاه بیماران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۲۷

در صورت اجرای موفق پزشک خانواده رابطه پولی بین بیمار با پزشک و داروخانه حذف شده و بیماران به صورت رایگان ویزیت شده و دارو دریافت خواهند کرد.

ایلنا – کاشان: کارشناس پزشک خانواده گفت: در صورت اجرای موفق پزشک خانواده رابطه پولی بین بیمار با پزشک و داروخانه حذف شده و بیماران به صورت رایگان ویزیت شده و دارو دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، هانی پهلوانی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح پزشک خانواده در دو استان مازندران و فارس تصریح کرد: خبرهای رسیده نشان از آن دارد که اجرای طرح در این دو استان موفقیت‌آمیز بوده ولی تأیید این امر نیاز به بررسی کارشناسی دقیق‌تر دارد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کاشان افزود: اگر زیرساخت‌ها آماده شود و پیش‌بینی‌های مالی این طرح از طرف دولت صورت گیرد و فرهنگ آن نهادینه شود می‌توان امیدی به اجرای موفق این طرح داشت.

پهلوانی تأکید کرد: طرح پزشک خانواده مانند زنجیری است که از حلقه‌های مختلف تشکیل شده و نتیجه مورد انتظار در گرو آن است که هر حلقه برجای خود بوده و کار خود را به درستی انجام دهد.

وی دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمه‌ها، مردم و مراکز پاراکلینیک را حلقه‌های اصلی این زنجیر عنوان کرد و افزود: هرکس باید وظایف خود را به موقع و به جا انجام داده و هرچیز سرجای خودش باشد.

پهلوانی اظهار داشت: اما شرایط موجود چیز دیگری نشان می‌دهد. در حال حاضر پرداخت بیمه‌ها به روز نیست و آنها نتوانسته‌اند به دلایلی هنوز به تعهدات مالی سال 91 خود به مراکز درمانی و بهداشتی، خصوصی و دولتی عمل نمایند.

این کارشناس طرح پزشک خانواده اذعان داشت: پزشک خانواده و مالکین داروخانه‌های نیز هزینه‌هایی دارند و نمی‌توانند یک تنه پای این طرح بایستند و خدمات ارائه دهند.

وی استفاده از تجارب 8 ساله پزشک خانواده در سطح یک و دو و سه روستاها و شهرهای کمتر از 20هزارنفر را لازمه موفقیت در اجرای طرح پزشک خانواده برشمرد و خواستار توجه جدی به مشکلات این طرح در استان‌های پایلوت پزشک خانواده شد.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی کاشان قدم اول در اجرای این طرح را فرهنگ‌سازی مناسب عنوان داشت و تصریح کرد: بیمار باید به این آگاهی برسد که قبل از مراجعه به پزشک متخصص به پزشک خانواده مراجعه کرده و به تشخیص وی احترام گذاشته و آن را اجرا کند.

پهلوانی اعتماد به پزشک خانواده را حائز اهمیت دانست و گفت: اگر بیمار به اصرار از پزشک خانواده بخواهد یک سری خدمات در اختیار وی گذاشته و یا بیمار را به پزشک متخصص ارجاع دهد شاهد ناکامی این طرح خواهیم بود.

وی افزود: اگر دانشگاههای علوم پزشکی به اجبار و بدون توجه به فرهنگ‌سازی و مهیا نمودن زیرساخت‌های لازم، پزشک و بیمار را وادار به شرکت در طرح نمایند، طرح موفق نخواهد بود.

این کارشناس طرح پزشک خانواده مهم‌ترین بخش این داستان را پرداخت به روز تعهدات مالی به مراکز درمانی خصوصی و دولتی، پزشک، مراکز درمانی و مراکز پاراکلینک طرف قرارداد پزشک خانواده عنوان کرده و ابراز امیدواری کرد با توجه به تمامی مولفه‌های این طرح، شاهد موفقیت آن باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز