خبرگزاری کار ایران

یه منظور ارتقاء معرفت دینی اساتید؛

ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۰۱

طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان طی مراسمی با حضور یکصد و 30 نفر از استادان این دانشگاه آغاز شد.

ایلنا: طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان طی مراسمی با حضور یکصد و ۳۰ نفر از استادان این دانشگاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان در این مراسم، هدف از برگزاری این طرح را ارتقاء معرفت دینی اساتید ذکر کرد و اظهار داشت: دوره‌های فرهنگی معرفتی ضیافت اندیشه اساتید که به صورت سراسری در کشور برگزار می‌شوند، می‌توانند در تقویت تعامل و همچنین ارتقای معرفتی و فرهنگی اساتید دانشگاه‌ها نقش مهمی را ایفا کند.

حجت الاسلام و المسلیمن عباس خادمیان افزود: با توجه به اینکه مهم‌ترین و ارزشمند‌ترین امور یعنی تربیت افراد فرهیخته جامعه به دست اساتید دانشگاه بوده و در نگاه الهی هم بعد اصلی انسان در جلوه‌های معنوی و ملکوتی او محقق می‌شود و همچنین در راستای ارائه راهبرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توسط رهبر معظم انقلاب ضرورت دارد مباحث معرفتی و معنوی برای دانشگاهیان مورد عنایت قرار گیرد.

وی، علم و ایمان را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و خاطر نشان کرد: انفکاک آن دو موجب نابودی است.

وی، با اشاره به اینکه علم دینی حداکثری و معیار انسان کامل است گفت: فراگیری و تعلیم مباحث علوم الهی و دینی در کنار علوم پایه، انسانی، مهندسی، پزشکی، فرهنگی و اجتماعی انسان را متعالی می‌سازد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، با بیان اینکه در دانشگاه اسلامی علم بدون درک انسان کامل نمی‌تواند به علم نافع برسد افزود: دانشگاه اسلامی نقش توحیدی بر تمامی شئون دانشگاه و تفکر دانشگاهیان حاکمیت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز