خبرگزاری کار ایران

مافیای ازدواج با دختران پناهجوی سوری

مردان اردنی، با سوء استفاده از نیاز زنان پناهجوی سوری به امنیت و حمایت، مافیای ازدواج با دختران سوری تشكیل داده اند.

پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی به نقل از حلمی الاسمر، نویسنده اسلام گرا نوشت: مافیای ازدواج با زنان نیازمند سوری، تحت عناوین دینی و به بهانۀ حمایت از آنان فعالیت می کند.

" ولید عواد " از فعالان امور بشردوستانه که با همكاری دو گروه از پارلمان اردن، برای كمك رسانی به پناهجویان سوری فعالیت می كند، درباره فعالیت مافیای ازدواج با دختران سوری می گوید: برخی از مشایخ و روحانیون اردنی اصطلاحاتی نظیر " ازدواج برای حمایت" و " ازدواج با اكراه " را باب كرده اند.

عواد اعتراف می كند كه در پدیده ای نادر، مردان اردنی، برای واداشتن زنان خود به "اطاعت"، از تهدید به ازدواج با زنان پناهجوی سوری استفاده می كنند به طوری كه شورای فتوای اردن ناچار به دخالت گردیده و خودداری مردان اردنی از توسل به چنین شیوه ای را خواستار شده است.

به گفتۀ وی برای ازدواج با دختران سوری، كافی است به دوراهی، عمان، رمثا، اربد یا كرك (مناطقی در اردن)مراجعه كرده و دختری را به قیمت 100 یا 200 دینار به عقد دائم در آورد. خانواده های این دختران فقط به منظور جلوگیری از هتك ناموس و حفظ جان دخترانشان، آن ها را با پایین ترین مهریه و بدون مراسم و تشریفات، به عقد ازدواج در می آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز