خبرگزاری کار ایران

مطالب خواندنی از حاشیه‌ نشست کمیته اضطرار هوا!

کد خبر : ۳۷۰۵۵

نماینده بهداشت تاکید داشتند هوا عنصری حیاتیست و بین انسانها در کره زمین فارغ از اختلاف قومی و.. هیچ تفاوتی در تنفس هوای سالم وجود ندارد.

«حاشیه‌نگاری یک عضو از نشست کمیته اضطرار!» عنوان مطلبی است که در سایت تابناک منتشر شده است.

به گزارش ایلنا در بخشهایی از این مطلب می‌خوانیم:

دکتر وحید نوروزی با انتشار مطلبی در وب‌سایت شخصی‌اش، هشت حاشیه درباره نشست امروز کمیته اضطرار هوای تهران (که وی نیز به عنوان نماینده شهرداری تهران در آن حاضر می‌شود) به رشته تحریر درآورده که از جهت آگاهی یافتن نسبته به مباحث مطرح شده در جلسه‌ای که برای پایتخت تصمیم می‌گیرد، خالی از لطف نیست!

"بعد از بحث‌های حاشیه‌ای در مورد مستندات قانونی تعطیلی تهران به دلیل آلودگی هوا و نیز اختلاف در مورد اعمال مقررات تردد زوج و فرد از در منزل، امروز (24 دی) جلسه کمیته هماهنگی مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران در استانداری به ریاست جناب مهندس محمودی معاون محترم استاندار تهران تشکیل شد.

مقدمه: جالب بود صبح امروز رسانه‌ها به نقل از جناب مهندس محمدی‌زاده معاون محترم رییس‌جمهور و رییس سازمان محیط زیست، خبری ارسال کردند مبنی بر این که ایشان از اجرای تردد زوج و فرد خودروها از در منزل خبر داده و گفته بودند قطعا تهران تعطیل نخواهد شد.

از سوی دیگر خبری هم از سوی جانشین محترم رییس پلیس راهور تهران منتشر شد که ایشان گفته بودند برنامه‌ای برای زوج و فرد نداریم مگر آنکه کمیته اضطرار تایید و آن را ابلاغ کند.

اول: استانداردهای ابلاغی شورای عالی محیط زیست در مورد آلاینده‌های هوا به بحث داغ بین نماینده وزارت بهداشت و سایر اعضا تبدیل شد و خوشبختانه وزارت بهداشت شدیدا تاکید داشت که حد مجاز آلاینده‌ها همین استانداردی است که ابلاغ شده است. نماینده بهداشت تاکید داشتند هوا عنصری حیاتیست و بین انسانها در کره زمین فارغ از اختلاف قومی و.. هیچ تفاوتی در تنفس هوای سالم وجود ندارد.

دوم: نماینده وزارت بهداشت اصرار داشتند صحبت‌هایشان رسانه‌ای نشود و چون خطاب ایشان به جناب دکتر رشیدی مدیر عامل محترم شرکت کنترل کیفیت هوا بود و ایشان را به فرافکنی متهم کردند موجب واکنش تند و سریع دکتر رشیدی شدند و ایشان اسنادی را ارائه دادند و بر عکس نماینده بهداشت تاکید کردند حتما صحبتهای ایشان را رسانه ها منتشر کنند!

سوم: جناب مهندس محمودی معاون استاندار تهران با ذکر مثالی در مورد استاندارد نفت‌کش‌های یک جداره و دو جداره اینگونه بیان کردند که ما در تله کشورهای ملحد و مستکبر نباید بیفتیم. ایشان ضمن اشاره به استانداردهای سختگیرانه وزارت بهداشت که توسط دولت محترم ابلاغ هم شده و هم‌اکنون اجرا نمی‌شود گفتند: متاسفانه وزارت بهداشت در این تله گرفتار شده است!! ایشان ضمن اشاره به حدیث معروف ” المومن کیس” نتیجه گرفتد مومن باید باهوش و زرنگ باشد تا در دام نیفتد.

چهارم: من که به عنوان نماینده شهرداری در این جلسه حضور داشتم تقاضا کردم اشخاص در هر پست و مقامی برای کمیته قانونی اضطراری آلودگی هوا نسخه‌پیچی نکنند. اگر فکر می‌کنند تصمیم آنها عاقلانه‌تر و مفیدتر است از نظر قانونی مشکل را حل و تصمیم‌گیری را به جای دیگری منتقل کنند. اینکه رییس محترم سازمان محیط زیست می گویند قطعا تعطیلی نخواهیم داشت، اینگونه به اذهان متبادر می‌شود که تصمیم جای دیگری قبلا گرفته شده است!

پنجم: امروز دو تن از اعضای کمیته به شدت از رسانه‌های گروهی در بحث اطلاع‌رسانی آلودگی هوا انتقاد کردند و واژه های عجیبی هم به کار بردند که به احترام رسانه‌ها از درج این واژه‌ها خودداری می‌کنم.

ششم: نماینده وزارت بهداشت پیشنهاد دادند به مناسبت هفته هوای پاک تا آخر هفته کل شهر را زوج و فرد کنیم و آرم روزانه طرح ترافیک هم نفروشیم. من خواهش کردم تصمیم کمیته اضطرار را به هفته هوای پاک ربط ندهند. ما طبق قانون باید در شرایط هشدار تصمیم‌هایی بگیریم. اگر لازم شد این تصمیم تمدید و یا سخت‌گیرانه‌تر می‌شود.ملاک ما شاخص استاندارد آلاینده‌هاست و این موضوع هیچ ربطی به هفته هوای پاک ندارد. در حالی که تماس تلفنی روی گوشی تلفن همراهم را نگاه کردم تا رد تماس کنم حتی گفتم با این قبیل حرفها سوژه به دست رسانه‌های آن سوی آبها می‌دهیم که برای کشور مفید نیست. نماینده بهداشت در اظهار نظری عجیب فرمودند اگر شما پیامک نزنید آنها متوجه چیزی نمی‌شوند!!!

طبیعی بود که من هم قاطعانه به ایشان بگویم شما در حیطه وظایف وزارت بهداشت می‌توانید صحبت کنید و صحبتم را ادامه دادم.

هفتم: حضور خبرنگاران از چندین رسانه با گرایش‌های مختلف،یکی دیگر از نکات جالب این جلسه بود. تا جایی که حضور ذهن دارم مدتها بود که فقط خبرنگاران بسیار خاص صرفا در جلسات حضور داشتند."

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز