خبرگزاری کار ایران

با پلک زدن چشم خود را شستشو دهید

کد خبر : ۳۳۴۶۳

عدم شستشوی چشم منجر به زخم قرنیه و بروز انواع عفونت‌ها را می‌شود که در ‌‌نهایت بر قدرت بینایی افراد تاثیر می‌گذارد.

فوق تخصص پیوند قرنیه و لیزیک عنوان کرد: چشم بیشتر از سایر اعضای بدن در معرض آلودگی قرار دارد بنابراین شستشوی آن به وسیله آب خنک، پلک زدن، اشک مصنوعی بسیار حائز اهمیت است.

دکتر محمدرضا فلاح تفتی، فوق تخصص پیوند قرنیه و لیزیک با توجه به افزایش آلودگی هوا و آلودگی چشم به دانا گفت: با توجه به افزایش آلودگی هم چشم بیش از سایر اعضای بدن در معرض خطر قرار دارد بنابراین شستشویآن به وسیله سرم‌های نمکی و آب بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود: داروهای فراوانی برای شستشوی چشم وجود دارد اما توصیه می‌شود افراد خود را کمتر در معرض آلودگی هوا قرار دهند و در مکان‌های پرترافیک حداقل رفت و آمد را داشته باشند.

با پلک زدن چشم خود را شستشو دهید
دانشیار گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به پلک زدن به عنوان یک سیستم دفاعی چشم برای مقابله با نفوذ آلودگی عنوان کرد: اشک به طور دائم از غدد اشکی ترشح و سطح چشم را مرطوب می‌سازد و پس از جمع شدن در گوشه چشم از طریق مجرای اشکی وارد کیسه اشکی می‌شود بنابراین پلک زدن می‌تواند بر روند گردش اشک بسیار تاثیر گذار باشد و سطح چشم را مرطوب نگاه دارد.
فلاح در ادامه شستشو با آب خنک را یکی دیگر از روش‌های مناسب شستشوی چشم دانست و گفت: مناسب‌تریم مایع برای شستوی چشم آب خنک است که افراد می‌‎تواند در هنگام احساس نیاز و آغاز سوزش‌های چشم بدین وسیله چشم خود را از آلودگی‌ها برطرف سازند.
وی با اشاره به افرادی که به عارضه پلک مبتلا هستند اظهار کرد: به این افراد توصیه می‌شود برای شستشوی چشم از شامپو بچه رقیق شده استفاده نمایند و هنگاهی‌که بیشتر در معرض آلودگی قرار گرفتند دفعات شستشو را افزایش دهند.

شستشوی چشم با چایی مبنای علمی ندارد
دانشیار گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شسشتوی چشم به وسیله چای هیچ مبنای علمی ندارد گفت: در خصوص اثرات درمانی چای هیچ اطلاعات علمی وجود ندارد اما احتمال می‌رود به دلیل اینکه چای از آب جوشانده تهیه می‌شود و بر این مبنا استریل شده است در گذشته بسیار مرسوم بوده اما در حال حاضر که علم پیشرفت کرده و درمان‌های علمی بسیاری وجود دارد استفاده از چای توصیه نمی‌شود.
به گفته وی؛ زمان مناسب برای شستشوی چشم صبح‌گاه است.

کاهش قدرت بینایی در پی عدم شستشوی چشم
دکتر محمد رضا تتی، فوق تخصص قرنیه و لیزیک در پایان با اشاره به مضرات عدم شستشوی چشم به خصوص درزمان افزایش آلودگی هوا خاطر نشان کرد: عدم شستشوی چشم منجر به زخم قرنیه و بروز انواع عفونت‌ها را می‌شود که در ‌‌نهایت بر قدرت بینایی افراد تاثیر می‌گذارد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز