خبرگزاری کار ایران

کارگران کشتی‌های لایروبی بندر عباس سه سال بدون بیمه کار کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۱۱۰

«حمایت بیمه تامین اجتماعی از یکصد کارگری که در بندر عباس به لایروبی حریم اسکله‌ها اشتغال دارند به نامشخص بودن وضعیت قرارداد مقاطعه کار در سه سال گذشته متوقف شده است. / تمامی این کارگران در استخدام شرکت پیمانکاری نگین سبز خاور میانه هستند.»

حمایت بیمه تامین اجتماعی از یکصد کارگری که در بندر عباس به لایروبی حریم اسکله‌ها اشتغال دارند به دلیل نامشخص بودن وضعیت قرارداد مقاطعه کار در طول سه سال گذشته متوقف شده است.

منابع خبری ایلنا در استان هرمزگان با اعلام این خبر گفته‌اند: تمامی این کارگران در استخدام شرکت پیمانکاری نگین سبز خاور میانه هستند، این شرکت نیز زیر مجموعه‌های صندوق بازنشستگی سازمان بنادر و دریانوردی محسوب می‌شود و در حال حاضر به عنوان پیمانکار سازمان بنادر و دریانوردی مسئولیت لایروبی اسکله بندرعباس را برعهده دارد.

براساس اطلاعات بدست آمده این کارگران در دو گروه ۵۰ نفره تقسیم شده‌اند و هرگروه در نوبت‌های کاری ۱۵ روزه با استفاده از کشتی‌های لایروبی که به سازمان بنادر و دریانوردی تعلق دارد عملیات لایروبی اسکله‌های بندر عباس را انجام می‌دهند.

به گفته منابع ایلنا با توجه نوع کار، برای کارگرانی که در کشتی‌های لایروبی شاغل‌اند احتمال وقوع حوادثکار بسیار بالاست، بنابراین تمدید نشدن دفترچه‌های بیمه این کارگران علاوه بر وارد آوردن خسارت درمانی به خانواده‌های کارگری، باعثافزایش اضطراب کارگران در هنگام کار شده است.

گفته می‌شودشرکت نگین سبز در مقام پیمانکار لایروبی بندر عباس در حال حاضر مشکلی از بابت تامین هزینه‌های حق بیمه ندارد اما سازمان تامین اجتماعی به دلیل نامشخص بودن وضعیت قرارداد کار این شرکت با سازمان بنادر و دریانوردی از صدور دفترچه بیمه کارگران خودداری می‌کند.

در صورتی که این موضوع صحت داشته باشد به احتمال قوی سازمان تامین به استناد ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی از صدور و تمدید دفترچه بیمه این کارگران خودداری می‌کند.

به استناد این ماده قانونی مقاطعه کاران در مقام کارفرما موظف‌اند پیش از ارسال لیست حق بیمه کارگران ابتدا معادل ۵ درصد قرارداد پیمان را به عنوان ودیعه در نزد سازمان تامین اجتماعی بگذارد.

در همین رابطه یکی از مسئولان شرکت نگین سبز خاورمیانه در تهران با تایید مشکل صادر نشدن دفترچه بیمه برای کارگرانی که در شعبه بندرعباس این شرکت مشغول به کارند، گفت: در این خصوص منتظر هستیم که دفتر بندرعباس نمونه قرارداد خود با سازمان بنادر و دریانوردی را برای سازمان تامین اجتماعی ارسال کند.

وی ادامه داد: البته پیش از این بخشی از مشکل به نبود اعتبارات مالی مربوط می‌شد اما در حال حاضر مبلغ حق بیمه این کارگران پرداخت شده است و تنها مسئله ارائه قرارداد به سازمان تایمن اجتماعی باقیمانده است که امیدورایم هرچه زود‌تر مرتفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز