خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و درآمد این سازمان:

بخش خصوصی به تأمین اجتماعی ۵ هزار میلیارد تومان بدهکار است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۰۸۹

«پرداخت مطالبات مراکز درمان طرف قرارداد باعثبهبود خدمات درمانی و گردش مالی مطلوب در حوزه درمان می‌شود و افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی را نیز درپی دارد.»

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی مطالبات این سازمان از بخش خصوصی را ۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، محمدحسن زدا در همایش منطقه‌ای هم‌اندیشی و بازآموزی حوزه امور بیمه شدگان در شیراز اظهار داشت: در حال حاضر ماهانه بیش از دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود که پرداخت این مبلغ و تأمین سایر هزینه‌ها از جمله هزینه درمان در مراکز ملکی و طرف قرار داد از محل دریافت حق بیمه انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی تا پایان مهرماه پرداخت شده که در سال‌های گذشته امری بی‌نظیر است، افزود: پرداخت مطالبات مراکز درمان طرف قرارداد باعثبهبود خدمات درمانی و گردش مالی مطلوب در حوزه درمان می‌شود و افزایش اعتبار دفترچه‌های درمانی تأمین اجتماعی را نیز درپی دارد.

زدا در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه خدمات بیمه‌ای به ایرانیان خارج از کشور اشاره و عنوان کرد: هموطنان ایرانی خارج از کشور در صورت تمایل تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت اختیاری به علاقمندان ارائه خواهد شد، تصریح کرد: مراحل قانونی توسط افراد متقاضی در سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشور‌ها انجام می‌شود و پرداخت‌ حق بیمه نیز برای این افراد هر سه ماه یکبار خواهد بود.

زدا ادامه داد: هم‌اینک این طرح برای ایرانیان مقیم آلمان در حال اجراست و با کشور ترکیه نیز رایزنی‌هایی انجام شده که پس از انجام مراحل قانونی، این طرح به کشورهای دیگر نیز تسری می‌یابد.

وی با بیان اینکه با بیمارستان ایرانیان در دبی نیز مانند بیمارستان‌های درون کشور خدمات بیمه‌ای ارائه خواهیم کرد، گفت: تنوع در تعدد خدمات موجب شده که نتوانیم نسخه واحدی را به همه کشور‌ها معرفی کنیم.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: ماموریت اصلی این سازمان در یکسال گذشته بازگشت به ریل اصلی خدمت به گروه‌های هدف بوده است.

به گفته زدا سازمان تأمین اجتماعی بدون اتکا به درآمدهای دولتی به بیش از ۴۰ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمت ارایه می‌کند.
وی با اشاره به جمعیت ۱۳ میلیونی بیمه شدگان اصلی تأمین اجتماعی گفت: در معاونت فنی و درآمد این سازمان بیش از ۴۰ مورد فعالیت تعریف شده در حال انجام است که یکی از فعال‌ترین بخش‌های سازمانی است.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی کل بودجه سال جاری این سازمان را ۴۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۶۵ درصد منابع اصلی این سازمان از طریق حق بیمه‌ها تامین می‌شود.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی در ادامه به اجرای قانون نقل و انتقال سوابق ایثارگران اشاره کرد و گفت: در قانون برنامه ۵ ساله توسعه آمده بود که در صورت جا به جایی ایثارگران به دستگاه‌های دیگر، سوابق بیمه‌ای آن‌ها نیز انتقال داده شود.

زدا افزود: متاسفانه این طرح نادیده گرفته شده بود که در حال حاضر در صدد احیای مجدد آن هستیم.

به گفته زدا تاکنون ۸۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار گرفته‌اند که دریافت حق بیمه آن‌ها براساس متراژ چهار درصد زیربنا تعلق می‌گرفت، اما با تلاش نمایندگان مجلس، پیش‌بینی ۱۵ درصدی حق بیمه از طریق پروانه کافرمایان آن‌ها شده است.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با رایزنی‌های بیشتر درصد پرداختی را از ۱۵ به ۲۰ درصد برسانیم.

این مقام مسئول در خصوص بیمه‌شدگان قالیبافی در کشور نیز گفت: بیمه قالیبافان تعطیل نشده بلکه به دلیل عدم اختصاص بودجه کافی از سوی وزارت صنعت و معدن از بیمه افراد جدید خودداری شده است.

زدا خاطرنشان کرد: قرار شده وزارت صنعت و معدن بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و ۷ درصد هزینه را نیز خود قالیبافان پرداخت کنند.

معاون فنی و درآمد سازمان تأمین اجتماعی به اجرای طرح پایلوت کارت بیمه هوشمند سلامت در فاز اول در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این طرح در ابتدا در مراکز درمانی ملکی سازمان انجام خواهد شد که در صورت موفق بودن به دیگر بیمارستان‌ها تسری خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت عیدی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تا پایان بهمن‌ماه جاری اشاره و عنوان کرد: منابع مالی آن در حال تأمین است و به محض اعلام دولت، عیدی را پرداخت خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز