خبرگزاری کار ایران

روز گذشته:

یک کودک کار بر اثر تصادف در شهرک اندیشه کرج کشته شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۴۲

«یک کودک کار ۵ ساله تبعه پاکستان روز گذشته حوالی شهرک اندیشهٔ کرج حین بازگشت به خانه بر اثر برخورد با یک دستگاه پراید کشته شد.»

منابع خبری به ایلنا گزارش داده‌اند یک کودک کار ۵ ساله تبعه پاکستان روز گذشته حوالی شهرک اندیشهٔ کرج حین بازگشت به خانه بر اثر برخورد با یک دستگاه پراید کشته شد.

یک فعال حقوق کودکان در این رابطه به ایلنا گفت: متاسفانه این پسر بچه ۵ ساله ی مهاجر که جزء کودکان کار هم بود روز گذشته حین بازگشت به خانه با یک خودرو پراید تصادف کرد، اما علی رغم اقدامات انجام گرفته برای رساندن وی به بیمارستان، این کودک به دلیل شدت جراحاتی که به سرش وارد شده بود جان سپرد.

به گفتهٔ این عضو انجمن کوشا، این کودک به همراه خانواده‌اش در مناطق حاشیه‌ای اطراف کرج زندگی می‌کرد و از کمترین امکانات ایمنی و راهنمایی و رانندگی برخوردارند. وی گفت: مناطق حاشیه‌ای عمدتا از علائم راهنمایی و رانندگی برخوردار نیستند و بیشتر کودکان کار هم در همین مناطق زندگی می‌کنند.

وی در ادامه به مشکلات حاشیه نشینی کودکان کار پرداخت و گفت: شیوهٔ برخورد جامعه در تمام سطوح آن با این کودکان و خانواده‌هایشان باعثشده است که بیشتر آن‌ها به حاشیهٔ شهر‌ها پناه ببرند تا عملا از دید عموم خارج شوند.

این فعال حقوق کودکان با ابراز تاسف از برخوردهایی که گا‌ها با این کودکان و خانواده‌هایشان صورت می‌گیرد گفت: علاوه بر کودکان ایرانی بسیاری از کودکان غیر ایرانی مهاجر هم در میان حاشیه نشینان هستند و متاسفانه به دلیل برخورد‌هایی که صورت می‌گیرد این خانواده‌ها چاره‌ای ندارند جز اینکه از دید عموم خارج شوند و زندگی حاشیه نشینی را به زندگی در متن اجتماعی که آن‌ها را نمی‌خواهد ترجیح دهند.

وی گفت: نتیجه این حاشیه نشینی، دور افتادن از محیط امن برای زندگی است به نحوی که بسیاری از آن‌ها کمترین احساس امنیت را برای گذران زندگی روزمره‌شان ندارند.

زمستان‌ها فصل پرچالش کودکان کار است

کودکان کار در فصل سرما با خطرات و چالشهای بیشتری مواجه هستند. از عدم امنیت به دلیل تاریکی زودهنگام هوا برای دختران کار، تا بیماری‌های مخصوص این فصل که در اثر عدم درمان به موقع گا‌ها باعثمرگ و میر این کودکان می‌شود.

عضو کانون کودکان کار کوشا می‌گوید نزدیک شدن فصل سرما باعثبالا رفتن امار حوادثبرای کودکان کار می‌شود. وی گفت: متاسفانه هر ساله با نزدیک شدن به فصل سرما و تاریک شدن زود هنگام هوا میزان حوادثی که در کمین کودکان کار است بیشتر می‌شود. این حوادثبه خصوص برای کودکانی که در حاشیهٔ شهر‌ها زندگی می‌کنند و دسترسی آنچنانی به امکانات درمانی ندارند بیشتر است. غیر از حوادثی مانند تصادفاتی که در اثر بی‌احتیاطی و کمبود دید در زمستان اتفاق می‌افتد به دلیل سردی هوا انواع بیماری‌های ویروسی و عفونی که به دلیل عدم درمان به موقع بعضا مزمن می‌شود، عامل دیگر مرگ و میر کودکان کار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز