خبرگزاری کار ایران

صبح امروز رخ داد:

تجمع اعضای تعاونی مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی مقابل وزارت کار

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۳۸۹

ما در اعتراض به عملکرد نادرست اداره تعاون استان تهران که با انتصاب افراد غیر عضو در سمت هیئت مدیره تعاونی مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی مشکلاتی را برای اعضای اصلی ایجاد کرده اند تجمع کرده‌ایم.

صبح امروز(دوشنبه ۲۶ آبان) ۱۵۰ نفر از اعضای تعاونی مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در اعتراض به عملکرد اداره تعاون استان تهران در مقابل ساختمان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.

یکی از نمایندگان معترضین به ایلنا گفت: ما در اعتراض به عملکرد نادرست اداره تعاون استان تهران که با انتصاب افراد غیر عضو در سمت هیئت مدیره تعاونی مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی مشکلاتی را برای اعضای اصلی ایجاد کرده اند تجمع کرده‌ایم.

وی با اشاره به مبلغی در حدود هفت و نیم میلیارد تومان که ۹۸۱ کارگر عضو در اختیار تعاونی مسکن قرار داده‌اند، افزود: این شرکت تعاونی برای انجام پروژه‌های ساختمانی درمنطقه ۲۲ تهران بین سالهای ۷۱ تا ۷۹ از ۹۸۱ عضو تعاونی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان برحسب متراژ بنا هزینه دریافت کرده اما با گذشت حدود دو سال از تحویل مسکن، این پروژه‌های مسکونی فاقد امکاناتی همانند مدرسه، خیابان، درمانگاه، مسجد و… است.

به گفته نماینده اعضای معترض تعاونی مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی، بعداز بازنشسته شدن اکثر اعضای تعاونی و هیت مدیره قبلی، به عقیده ما اعضای جدید هیئت مدیره فاقد وجاهت قانونی بوده و این اعضا از بین اعضای اصلی تعاونی مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی انتخاب نشده‌اند.

او گفت: این اعضای جدید هیئت مدیره بدون در نظر گرفتن حقوق قانونی ۹۸۱ کارگر عضو تعاونی، ۲۵۰ نفر از کارکنان تازه استخدانم شده وزارت خانه را به عضو تعاونی مسکن درآورده‌اند و می‌خواهند برای این افراد در زمین‌هایی که برای ساخت مسجد، مدرسه و درمانگاه در نظرگرفته شده است آپارتمان بسازند. این در حالی است که هیئت مدیره تعاونی در هنگام عقد قرارداد از تک تک اعضا برای ساخت این پروژه‌ها در مجتمع پول اخذ کرده است ضمن اینکه فقدان مدرسه، مسجد و خیابان برای ساکنان که ۱۵۰۰ خانواده هستند مشکل زا خواهد بود.

او گفت: ما با تجمع امروزمان از وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی می‌خواهیم که در مقابل سوء استفاده اداره تعاون استان را که با تصمیمات سراسر مغایر با قانون به این تعاونی خسارات جبران ناپذیری را متحمل کرده است بیاستد.

او در پایان سخنان خود گفت: خواسته دیگر معترضین لغو حکم انتصاب افرادی غیر عضو تعاونی در سمت اعضای هیئت مدیره است چرا که این اعضا باید از بین افراد عضو انتخاب شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز