خبرگزاری کار ایران

در دومین جلسه دادگاه تعیین شد:

مهلت یک هفته‌ای «منطقه آزاد قشم» برای حمایت بیمه‌ای از کارگران ساختمانی

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۷۸

«علی‌رغم مهلت یک هفته‌ای قاضی به مدیران منطقه، جلسات دادگاه برای بررسی ده‌ها میلیارد تومانی که در سه سال گذشته تحت عنوان حق بیمه از کارفرمایان ساختمانی گرفته شده است در هفته‌های آینده ادامه می‌یابد.»

قاضی در دومین جلسه رسیدگی به شکایت کارگران ساختمانی علیه سازمان منطقه آزاد قشم، به مدیران این سازمان مهلت داد پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی را در مدت یک هفته از سر بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دومین جلسه دادگاه آقایان «علی‌اکبر شعبانی‌فرد» و «احمد حبیبی» از اعضای هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم به اتهام ممانعت از بیمه کارگران ساختمانی دهم آبان‌ماه در دادسرای شعبه ۲ این جزیره برگزار شد.

علاوه بر رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی قشم به عنوان شاکی و مدیر حقوقی سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان نماینده متهمان، مدیر حقوقی تامین اجتماعی نیز به جلسه دیروز دادگاه دعوت شده بود.

بر اساس این گزارش، مدیر حقوقی تامین اجتماعی در جلسه دیروز دادگاه تاکید کرد که سازمان منطقه آزاد قشم تخلف می‌کند. او به قاضی گفت که اگر چه مدیران منطقه برای تشکیل صندوق بیمهتفاهم‌ نامهدارند اما این تفاهم‌ نامه نباید به بهانه‌ای برای محرومیت کارگران ساختمانی از پوشش بیمه تامین اجتماعی تبدیل شود. او در ادامه پرسید در صورتی که مدیران منطقه بر بیمه کارگران ساختمانی در این صندوق اصرار دارند چرا در سه سال گذشته خدماتی به آنان ارائه نکرده‌اند؟ مدیر حقوقی تامین اجتماعی در پایان اظهارتش از قاضی خواست مدیران منطقه را وادار کند ده‌ها میلیارد تومانی را که در سه سال گذشته تحت عنوان حق بیمه از کارفرمایان ساختمانی گرفته‌اند به این صندوق بیمه‌گر بازگردانند.

گفتنی است علی‌رغم مهلت یک هفته‌ای قاضی به مدیران منطقه، جلسات دادگاه برای بررسی ده‌ها میلیارد تومانی که در سه سال گذشته تحت عنوان حق بیمه از کارفرمایان ساختمانی گرفته شده است در هفته‌های آینده ادامه می‌یابد.

در همین رابطه، «ابراهیم صادقی» رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی قشم به ایلنا گفت: در سال‌های گذشته وقتی از مدیران سازمان تامین اجتماعی می‌پرسیدیم چرا تخلف مدیران منطقه را پیگیری نمی‌کنند می‌گفتند ما در این قضیه ذینفع نیستیم و آنچه آنان تحت عنوان حق بیمه از کارفرمایان ساختمانی می‌گیرند پول کارگران ساختمانی است، اما حالا که ما شکایت کرده‌ایم مدعی این پول شده‌اند.

او افزود: البته ما به قاضی اعلام کردیم اگر سازمان تامین اجتماعی بیش از ۳۵۰۰ کارگر ساختمانی که در این سال‌ها به ناحق از بیمه تامین اجتماعی محروم شده بودند را از سه سال پیش بیمه کند با بازگردانده شدن این پول به سازمان مخالفتی نداریم وگرنه پول کارگران نباید به جیب سازمان برود.

این فعال کارگری در عین حال گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی زیر بار این خواسته نرود، مدیران منطقه می‌توانند این پول را به صورت زمین و در قالب تعاونی مسکن کارگران ساختمانی به کارگران تحویل دهند.

لازم به ذکر است سازمان منطقه آزاد قشم اوایل سال ۹۰ بیمه کارگران ساختمانی را قطع کرده بود. مدیران این سازمان‌‌‌‌ همان زمان در جلسه‌ای با نمایندگان کارگران وعده دادند کارگران ساختمانی را با تمام شرایطی که سازمان تامین اجتماعی آن‌ها را بیمه می‌کرد در صندوق دیگری بیمه کنند، وعده‌ای که هرگز محقق نشد. البته سال اولی که دولت روحانی قدرت گرفت ۵۷۱ کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند اما بیمه کارگران ساختمانی با آغاز سال ۹۳ دوباره قطع شد. به یک روایت، مدیران سازمان منطقه آزاد قشم از حق بیمه کارگران ساختمانی روزانه بین ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان درآمد دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز