خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر استان همدان:

کارگران در مقابل ادغام تامین اجتماعی از تمام ابزار استفاده می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۸۲

اگر این ادغام اتفاق بیافتد، کارگران کشور از تمام ابزاری که در اختیار دارند(که همان نیروی کارشان است) استفاده خواهد کرد تا در مقابل این ظلم آشکار بیاستد.

دبیر خانه کارگر استان همدان گفت: جامعه کارگری اجازه ادغام مدیریت درمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت را نمی‌دهد.

چنگیز اصلانی در این باره به خبرنگار ایلنا در همدان گفت: پیشنهاد دهندگان این طرح توجه نکرده‌اند که ثروت فعلی سازمان تامین اجتماعی در بخش بیمه و درمان، متعلق به بیمه شدگان است که هر ماه ۳۰ درصد از حقوق‌شان را در صندوق تامین اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند. سرمایه این صندوق متعلق به نسل‌های جامعه کارگری است و هیچ نهادی از جمله دولت نمی‌تواند به آن دست اندازی کنند.

اصلانی گفت: برخی ثروت سازمان تامین اجتماعی را بیت المال فرض کرده و برای آن تصمیم گیری می‌کنند در حالیکه این ثروت پس انداز نسل‌های گذشته کارگران برای کارگران امروز است همانطور که کارگران امروز هم ماهانه ۳۰ درصد از حقوق‌شان را برای نسل فردای جامعه کارگری پس‌انداز می‌کنند. بنابراین صندوق تامین اجتماعی مالکیت عمومی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: این ثروت مایه آرامش وامنیت کارگران است و باید از هر گونه جناح بازی و سلیقه کاری حفظ شود.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه دولت در اجرای سیاست‌های کلان بخش درمان، قدم‌های بزرگی برداشته است، تاکید کرد: اگر گام بعدی ادغام بخش درمان تامین اجتماعی در وزارت بهداشت باشد ما برای حفظ سرمایه کارگران چاره‌ای جز مخالفت نداریم چراکه این ادغام موجب کاهش کیفیت درمان و بهداشت برای جامعه کارگری خواهد شد.

اصلانی گفت: تعهد دولت برای ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی در این زمینه قابل قبول نیست و ممکن است دولت آینده زیر بار این تعهدات نروند.

دبیر خانه کارگر همدان افزود: اگر این ادغام اتفاق بیافتد، کارگران کشور از تمام ابزاری که در اختیار دارند(که همان نیروی کارشان است) استفاده خواهد کرد تا در مقابل این ظلم آشکار بیاستد.

چنگیز اصلانی گفت: ادغام سازمان تامین اجتماعی با دیگر سازمان‌ها همیشه از سوی دولت‌های گذشته مطرح بوده و می‌خواهند مدیریت مستقل این سازمان را از دست بیمه شدگان خارج و از سفره کارگران کسری بودجه برنامه‌های خود را جبران کنند.

وی تاکید کرد: دولت و وزارت بهداشت کسری بودجه‌ها را در جای دیگر جستجو و از هرگونه تعرض به سازمان تامین اجتماعی پرهیز کنند.

این فعال کارگری در پایان با اشاره به سیاست‌های سلیقه‌ای و جناحی دولت نهم و دهم علیه سازمان تامین اجتماعی و نارضایتی ۳۳ میلیون کارگر کشور از این سیاست‌های غلط گفت: کارگران با حضور گسترده خود درپای صندوق‌های رای به دولت آقای روحانی رای دادند تا سرمایه سازمان تامین اجتماعی حفظ و به صاحبان اصلی خود یعنی کارگران برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز