خبرگزاری کار ایران

تامین اجتماعی با سهمیه بیمه‌های باطل شده چکار می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۹۳۱

«طبعا به ازای هر ۱۰ یا ۲۰ نفری که بیمه‌شان به عنوان متخلف باطل می‌شود، همین تعداد کارگر جدید باید جایگزین شوند اما معلوم نیست این سهمیه بیمه‌ها کجا می‌رود.»

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی نیشابور از پاسخگو نبودن سازمان تامین اجتماعی نسبت به سرنوشت سهمیه‌های باطل شده بیمه‌های کارگران ساختمانی، انتقاد کرد.

«عبدالله قدمیاری» در این باره به ایلنا گفت: انجمن‌های صنفی به صورت دوره‌ای از افرادی که با استفاده از سهمیه کارگران ساختمانی بیمه شده‌اند، بازرسی می‌کنند. به طور معمول در این بازرسی‌ها مشخص می‌شود شماری از بیمه شدگان کارگر ساختمانی نیستند.

او افزود: انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی متخلفان را به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌کنند، اما مشخص نیست این صندوق بیمه‌گر با سهمیه بیمه باطل شده آنان چه کار می‌کند، زیرا این سازمان در این رابطه به نهادهای صنفی کارگران ساختمانی پاسخگو نیست.

این فعال کارگری در عین حال تصریح کرد: طبعا به ازای هر ۱۰ یا ۲۰ نفری که بیمه‌شان به عنوان متخلف باطل می‌شود، همین تعداد کارگر جدید باید جایگزین شوند اما معلوم نیست این سهمیه بیمه‌ها کجا می‌رود.

به گفته قدمیاری، پاسخگو نبودن سازمان تامین اجتماعی در این رابطه خاص شهرستان نیشابور یا استان خراسان نیست چرا که این پرسش برای سایر کارگران ساختمانی و نهادهای کارگری این صنف در سراسر کشور مطرح است.

او در ادامه با انتقاد از توقف بیمه کارگران ساختمانی از ابتدای امسال، گفت: در حالی که نزدیک به ۲ هزار کارگر ساختمانی در نیشابور در صف بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، سازمان تامین اجتماعی از ابتدای امسال هیچ سهمیه بیمه‌ای را برای کارگران این صنف اعلام نکرده است.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی نیشابور در پایان با انتقاد از کوتاه شدن دوره اعتبار کارت‌های مهارت فنی و حرفه‌ای از ۵ به ۳ سال، اظهار کرد: بسیاری از کارگران ساختمانی بیش از ۳ سال در نوبت بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند، بنابراین کارت مهارتشان باطل می‌شود و مجبور می‌شوند برای تمدید کارت مهارت دوباره هزینه کنند و زمان بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز