خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

تسهیل شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت منتظر ابلاغ دولت است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۱۵۱

«اواخر سال ۹۲ آیین نامه اجرایی جدید قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور با توافق نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی سازمان تامین اجتماعی نهایی شد اما تا به امروز هیات دولت از ابلاغ این مصوبه به سازمان تامین اجتماعی خودداری کرده است.»

دبیر کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور خواستار آن شد که هیات دولت هرچه زود‌تر آیین نامه جدید قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آ‌ور را برای اجرا به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کند.

«رحمت‌الله‌پور موسی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: اواخر سال ۹۲ آیین نامه اجرایی جدید قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور با توافق نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی سازمان تامین اجتماعی نهایی شد اما تا به امروز هیات دولت از ابلاغ این مصوبه به سازمان تامین اجتماعی خودداری کرده است.

این مقام صنفی یادآور شد: به موجب آیین نامه جدید، شرایط احراز ۷۳۰۰ روز سابقه کار در مشاغل سخت و زیان‌آور برای بیمه شدگان متقاضی بازنشستگی پیش از موعد طوری بازبینی شده است که نه در حق بیمه شدگان احجاف می‌شود و نه به سازمان تامین اجتماعی هزینه‌های اضافی تحمیل می‌شود.

به گفته پورموسی در حال حاضر به موجب آیین نامه کنونی مشاغل سخت و زیان آور که مصوب سال ۸۶ است، کارگران بیمه شده دارای مشاغل سخت و زیان آور چنانچه در یک سال کاری بیشتر از ۱۰ روز غیبت داشته باشند باید برای بازنشسته شدن تا ۲۵ سال حق بیمه پرداخت کنند.

وی افزود: این درحالی است که به موجب آیین نامه جدیدی که هنوز توسط هیات دولت ابلاغ نشده است به چنین کارگرانی فرصت داده شده است که تا برای هرچه زود‌تر بازنشسته شدن به ازاء هرروز غیبت اضافی از یک‌ونیم تا دو روز در‌‌ همان مشاغل سخت و زیان‌آور کار و حق بیمه پرداخت کنند.

این مقام کارگری بابیان اینکه در حال حاضر به موجب آیین نامه کنونی بسیاری از کارگران دارای مشاغل سخت و زیان‌آور به دلیل داشتن غیبت بیش از ۱۰ روز در سال با مشکل به تاخیر افتادن زمان بازنشستگی مواجه هستند، گفت: این درحالی است که به دلیل عوارض جسمی و روحی مشاغل سخت و زیان آور ممکن است بسیاری از کارگران مشمول این قانون هرگز نتوانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز