خبرگزاری کار ایران

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی:

تامین اجتماعی به تشکل‌های کارگری «غیر نقدی» کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۳۸۹

پس از آنکه یک فعال کارگری در استان قزوین به نقل از مدیرکل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار گفت که هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی پرداخت هزینه تشکل‌های کارگری و و کارفرمایی از محل منابع مالی این سازمان موافقت کرده است، «حسن شوکت» در مقام یکی از اعضای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی وجود چنین مصوبه‌ای را تکذیب کرد.

عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی وجود هرگونه مصوبه در خصوص پرداخت شدن هزینه‌های جاری نهادهای صنفی کارگری و کارفرمایی از محل منابع این سازمان را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از آنکهیک فعال کارگری در استان قزوین به نقل از مدیرکل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کارگفت که هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی پرداخت هزینه تشکل‌های کارگری و و کارفرمایی از محل منابع مالی این سازمان موافقت کرده است، «اکبر شوکت» در مقام یکی از اعضای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی وجود چنین مصوبه‌ای را تکذیب کرد.

به گفته آقای شوکت، هیات امنای سازمان تامین اجتماعی که عالی‌ترین رکن نظارتی سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود به هیات مدیره این سازمان اجازه پرداخت حتی یک ریال از هزینه جاری تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را نداده است.

وی در عین حال افزود: از آنجا که طبق گزارش هیات تحقیق و تفحص سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته مدیران این سازمان در تخصیص اعتبارات غیر شمول مرتکب تخلف شده بودند، هیات امنای کنونی سازمان تامین اجتماعی درصدد است تا این شیوه پرداختی‌ را هرچه بیشتر محدود کند.

وی افزود: بر این اساس هیات امنا به مدیریت سازمان تامین اجتماعی اجازه داده است تا بصورت مشروط و شفاف از محل منابع سازمان تامین اجتماعی به تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی اعتبارات معینی را پرداخت کند.

وی در خصوص شروطی که توسط هیات امنا برای این شیوه پرداخت در نظر گرفته شده است، گفت: هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تنها می‌تواند تا ۹۰ درصد اعتبارات مالی مقرر شده را بابت برگزاری سمینار‌ها و کارگاه‌های آموزشی پرداخت کند که توسط تشکل‌های صنفی کارگری و یا کارفرمایی با بسط و توسعه فرهنگ اجرای مقررات کار و تامین اجتماعی تشکیل شده است.

این عضو هیات‌امنای سازمان تامین اجتماعی در عین حال افزود: به توجه به تخلفاتی که در دوره مدیران پیشین این سازمان در نحوه هزینه کردن منابع مالی سازمان تامین اجتماعی اتفاق افتاده است، هیت مدیره سازمان تامین اجتماعی حق پرداخت نقدی اعتبارات را نداشته و باید اعتبارات مالی معین شده را در قالب تسهیلات کاربردی نظیر فضا یا سایر امکانات مورد نیاز تشکل‌های صنفی تامین کند.

نماینده کارگران در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی در ادامه افزود: حسب تصمیم هیات امنای ۱۰-۲۰ درصد اعتبارات باقیمانده نیز باید در ازاء ارائه فاکتور‌های مربوط تجهیز تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی هزینه شود.

وی با تاکید براینکه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی هیچ مصوبه‌ای در خصوص کمک به تامین هزینه‌های جاری تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی نداشته است، افزود: اگر وزارت کار می‌خواهد به تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی کمک کند باید از منابع دیگری به غیر از سازمان تامین اجتماعی استفاده کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز