خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران ساختمانی این شهرستان اعلام کرد:

۲۰۰۰ کارگر ساختمانی نیشابور در انتظار برخورداری از بیمه

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۱۴

«سهمیه بیمه کارگران ساختمانی هیچگاه عادلانه نبوده و ما همواره به سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌کردیم که سهم بخش کارگری در موضوع شناسایی کارگران و سهمیه‌بندی ناشناخته مانده و از این رو مورد تایید و حمایت ما نیست.»

رئیس انجمن صنفی کارگران و استادیاران ساختمانی نیشابور از انتظار دو هزار کارگر ساختمانی این شهرستان برای قرار گرفتن تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی خبر داد و از توقف بیمه کارگران ساختمانی این شهرستان در سال جاری انتقاد کرد.

عبدالله قدمیاری در این باره به ایلنا گفت: در حال حاضر دو هزار کارگر ساختمانی در نیشابور که تمامی مراحل اداری استفاده از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را طی کرده‌اند در نوبت هستند.

وی افزود:سهمیه بیمه کارگران ساختمانی هیچگاه عادلانه نبوده و ما همواره به سازمان تامین اجتماعی اعلام می‌کردیم که سهم بخش کارگری در موضوع شناسایی کارگران و سهمیه‌بندی ناشناخته مانده و از این رو مورد تایید و حمایت ما نیست.

رئیس انجمن صنفی کارگران و استادیاران ساختمانی نیشابور با اشاره به اعلام آمادگی کانون‌ها و انجمنهای صنفی برای شناسایی و معرفی کارگران واقعی ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی افزود: متاسفانه برخی مسئولان نظارت نهاد صنفی کارگران را نمی‌پذیرد، با این حال انجمن صنفی کارگران ساختمانی نیشابور از زمان تاسیس، تعداد ۷۰۰ نفر از بیمه شدگانی که در صنفهای دیگر از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی به صورت غیر قانونی استفاده کرده‌اند را شناسایی و جهت لغو بیمه به تامین اجتماعی معرفی کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در بخش «زبر خان» شهرستان نیشابور یک شعبه تاسیس کرده که تعداد ۵۰۰ نفر از کارگران ساختمانی در این بخش منتظر دریافت سهمیه بیمه هستند با این وجود در سال گذشته در منطقه زبر خان فقط تعداد ۵۰ کارگر بیمه شدند.

گفتنی است به تازگی رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در گفتگو با ایلنا از توقف غیر قانونی سهمیه بیمه کارگران ساختمانی خبر داده بود. به گفته اکبر شوکت «حتی یک کارگر ساختمانی در کشور طی سال جاری بیمه نشده است.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز