خبرگزاری کار ایران

عضو اتحادیه کارگران آب و برق تهران:

منابع تامین اجتماعی متعلق به کارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۴۱۴

در سال‌های اخیر مدیران دولتی بارها تلاش کرده‌اند تا به نوعی کنترل منابع مالی و این سازمان را در دست گرفته و در حال حاضر نیز به دنبال ادغام درمان سازمان در بیمه سلامت هستند.

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران آب و برق ایران با تاکید بر ماهیت عمومی و غیر دولتی سازمان تأمین گفت: گفت منابع این سازمان که حاصل پس انداز بیش از ۳۷ میلیون کارگر در۳۷ سال گذشته است باید بدون هیچ دخل و تصرفی به نسل‌های آینده منتقل شود.

«مهدی عقبائی» با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی در گفتگو با ایلنا گفت: برخورداری از تأمین اجتماعی حقی است همگانی و دولت مکلف به تأمین خدمات و حمایت‌های مالی از محل درآمدهای عمومی و مشارکت‌های مردمی است.

عقبائی ادامه داد: ارائه خدمات بیمه‌ای به کسانی‌که یک ریال به تأمین اجتماعی پرداخت نکرده‌اند از محل درآمدهای سازمان تحت عنوان بیمه سلامت اقدامی خلاف قانون بوده و باید محل تأمین مالی چنین حمایت‌هایی خارج از منابع سازمان تأمین اجتماعی و یا از محل درآمدهای حاصل از آزادسازی بهای یارانه‌های مربوط به آب، برق و حامل‌های انرژی باشد.

این فعال کارگری افزود: پیامدهایی چون پزشک‌سالاری در بیمارستان‌ها و سوق دادن افراد به استفاده از بیمارستان‌های خصوصی و هزینه‌های گزاف آن در شرایط اقتصادی کنونی از عهده هیچ کارگری برنمی‌آید و تجمیع تمامی درآمدها در دست گروهی که هم مجری و هم ناظر باشد، فساد را به دنبال خواهد داشت.

عقبائی با طرح این پرسش که در صورت انتقال منابع تأمین اجتماعی به دولت آیا برنامه‌ مشخصی برای حفظ این منابع وجود خواهد داشت، گفت: مسلماً خیر و آیا دولت تاکنون توانسته از درآمدهای نفتی به‌خوبی استفاده کند تا بتواند چنین تجربه‌ موفقی را در این تصمیم‌گیری بزرگ به‌کار گیرد؟!

وی با بیان این مطلب که در سال‌های اخیر شاهد تلاش مدیران دولتی برای به کنترل درآوردن منابع مالی این سازمان بودیم، بیان کرد: در حال حاضر نیز با ادغام درمان سازمان در بیمه سلامت هستند.

عقبائی در خاتمه افزود: منابع سازمان تأمین اجتماعی حق‌الناس بوده و با این ادغام تأمین اجتماعی نمی‌تواند پاسخگو باشد از سوی دیگر نقش جوامع کارگری به عنوان صاحبان سرمایه و سایر اقشار به‌عنوان شرکای اجتماعی نادیده گرفته خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز