خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس نهم انتقاد کرد:

تداوم تحمیل هزینه به کارگران بابت بیمه فرزند چهارم

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۸۵۵

«سازمان تامین اجتماعی علی رغم تصویب و ابلاغ قانون «اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده» که محدودیت‌های بیمه‌ای برای فرزند چهارم را برداشته است، همچنان به دریافت هزینه از کارگران و بازنشستگان بابت بیمه فرزند چهارم ادامه می دهد».

دبیرکل خانه کارگر گفت: با وجود آنکه قانون مربوط به برداشته شدن محدودیت‌های بیمه‌ای اجباری برای فرزند چهارم کارگران در مجلس تصویب شده است اما سازمان تامین اجتماعی همچنان از صدور دفترچه رایگان برای این افراد خودداری می‌کند.

علیرضا محجوب با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا از سازمان تامین اجتماعی به دلیل دریافت کردن سرانه درمان(۹ درصد از مزد پایه) از کارگران و بازنشستگانی بابت صدور دفترچه برای فرزند چهارم آنها انتقاد کرد.

وی افزود: این اقدام خلاف قانون درحالی است که مجلس نهم قانون با تصویب «اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده» محدودیت‌های مربوط به پوشش‌های بیمه‌‌ای برای فرزند چهارم را برداشته است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مطلع هستیم که سازمان تامین اجتماعی به عناوین و شیوه‌های مختلف به دریافت هزینه از کارگران و بازنشستگان بابت بیمه فرزند چهارم ادامه می دهد.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات بدست آمده شایع ترین بهانه‌ای که مدیران سازمان تامین اجتماعی برای صادر نکردن دفترچه بیمه رایگان برای فرزندان چهارم بیمه شدگان اجباری می‌گیرند این است که مصوبه مجلس مشمول کارگرانی می‌شود که فرزندان چهارم آنها از بعد تصویب قانون جدید متولد شده باشند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس نهم افزود: مجلس در راستای سیاست افزایش جمعیت این قانون را تصویب کرده و بر اجرای آن مصر است اما سازمان تامین اجتماعی تاکنون زیر بارش نرفته است و به رویه جاری بر خلاف قانون ادامه می دهد.

به گفته محجوب، مجلس باید سازمان تامین اجتماعی را مکلف کند مبالغی را که از بعد از تصویب این قانون از کارگران دریافت کرده است، به آنان بازگرداند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز