خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای اعلام شد:

مخالفت یک نهاد کارگری با ادغام درمان تامین اجتماعی در وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۲۳۴

چکیده: روسای کانون‌های هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور در این بیانیه به نمایندگان مجلس و دولتمردان یادآور شده‌اند که سازمان تامین اجتماعی سازمان حمایتی نیست. / ارائه‌ خدمات حمایتی به نیازمندان جامعه و گسترش رفاه اجتماعی و بیمه همگانی بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی از وظایف و تکالیف دولت است.

روسای کانون‌های هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور با صدور بیانیه‌ای مخالفت جامعه کارگری با ادغام بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت و درمان را اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه با استناد به قانون تامین اجتماعی و قانون نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی تاکید شده است که کلیه اموال و دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی جزو اموال عمومی محسوب می‌شود و مالکیت آن مشاع و بین‌النسلی و در زمره حق‌الناس است و به هیچ وجه دولتی محسوب نمی‌شود.

روسای کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور در این بیانیه آورده‌اند که به نمایندگی از جامعه شریف کارگری ایران هرگونه تحرکی که موجب خدشه‌ وارد کردن به استقلال بخش‌های بیمه‌ای، اقتصادی و به ویژه درمانی سازمان تامین اجتماعی شود را خلاف منویات مقام معظم رهبری و اصل ۴۴ قانون اساسی می‌دانند.

این فعالان کارگری به نمایندگان مجلس و دولتمردان یادآور شده‌اند که سازمان تامین اجتماعی سازمان حمایتی نیست، بلکه یک سازمان بیمه‌گر است که تکلیف آن ارائه‌ خدمات بیمه‌ای و درمانی به افرادی است که با پرداخت حق بیمه ماهیانه خود در تامین منابع این سازمان مشارکت دارند و سازمان تامین اجتماعی در برابر آحاد مردم جامعه هیچ‌گونه مسوولیت و تکلیفی نداشته و ندارد و ارائه‌ خدمات حمایتی به نیازمندان جامعه و گسترش رفاه اجتماعی و بیمه همگانی بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی از وظایف و تکالیف دولت است.

روسای کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور در پایان مخالفت شدید خود را با ادغام بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده‌اند و آورده‌اند: از دولت تدبیر و امید انتظار داریم از بازگرداندن سهام واگذار شده به سازمان تامین اجتماعی جدا خودداری کند چرا که این‌گونه رفتار‌ها با اهداف و سیاست‌های تدبیر و امید همخوانی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز