خبرگزاری کار ایران

در دیدار با خبرنگاران ایلنا انجام گرفت:

انتقاد یک مرجع تقلید از برخورد سیاسی با اعتراضات کارگری

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۸۳۷

چکیده: اصلا اعتراضات کارگری مگر سیاسی است؟ مگر هر اعتراضی را باید سیاسی تلقی کنیم؟ برای مثال، اگر غذای دانشجو بد باشد اعتراض می‌کند، این که اعتراض سیاسی نیست. اگر مثلا من مسئول باشم و این اعتراض را سیاسی بدانم، خودم ضعیف هستم. این اعتراض صنفی است و باید پرسید چه اشکالی دارد؟

«اسدالله بیات زنجانی» از مراجع تقلید شیعیان در قم معتقد است نباید با اعتراضات صنفی و کارگری برخورد سیاسی صورت بگیرد.

آیت الله بیات زنجانی در دیدار با اعضای تحریریه خبرگزاری کار ایران(ایلنا) که به مناسبت یازدهمین سالگرد تأسیس این خبرگزاری در دفتر این مرجع تقلید شیعیان حاضر شده بودند، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران آنقدر محکم است که با مسائلی از جمله اعتراضات کارگری و یا سایر اعتراضات صنفی، نه تنها آسیب نمی‌بیند بلکه قوی‌تر هم می‌شود.

وی درخصوص نحوه برخورد دولت و دستگاه قضایی با مطالبات صنفی کارگران افزود: اصلا اعتراضات کارگری مگر سیاسی است؟ مگر هر اعتراضی را باید سیاسی تلقی کنیم؟ برای مثال، اگر غذای دانشجو بد باشد اعتراض می‌کند، این که اعتراض سیاسی نیست. اگر مثلا من مسئول باشم و این اعتراض را سیاسی بدانم، خودم ضعیف هستم. این اعتراض صنفی است و باید پرسید چه اشکالی دارد؟

وی در ادامه بیان کرد: این نظام محصول خودمان است و بنده این نوع اعتراضات را نه تنها باعثتضعیف نظام نمی‌دانم، بلکه باعثتقویت می‌دانم.

آیت الله بیات زنجانی تصریح کرد: همین مردم در راه انقلاب و ۸ سال جنگ ایران و عراق شهید دادند و همین‌ها در راهپیمایی ۲۲بهمن و در انتخابات شرکت کرده و مبانی نظام را تقویت کردند؛ حالا اگر بگویند این حقوق حداقلی قانون کار برای کارگران کافی نیست و اعتراضی داشته باشند، اشکالی ندارد، بلکه باید گفت این‌ها طبیعی است.

این مرجع تقلید شیعیان در پایان اظهار کرد: اگر مجلس قوی تری شکل گیرد و افرادی با شرح صدر بیشتری به مجلس راه پیدا کنند، نه تنها نباید از این گونه اعتراضات کارگری و صنفی جلوگیری کنند، بلکه باید آن‌ها را تقویت کنند، چرا که این امر هم باعثروشن شدن خودشان و در ‌‌نهایت تقویت خودشان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز