خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:

انسجام بین وزارت کار و بهداشت، از نقاط قوت تامین اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۳۱

چکیده: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اشتراک سازمان‌ بیمه کارگران میان وزارت کار و وزارت بهداشت و انسجام بین بخش‌های بیمه‌ای، درمان و سرمایه گذاری را از نکات مثبت تامین اجتماعی خواند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اشتراک سازمان‌ بیمه کارگران میان وزارت کار و وزارت بهداشت و انسجام بین بخش‌های بیمه‌ای، درمان و سرمایه گذاری را از نکات مثبت تامین اجتماعی خواند.

به گزارش ایلنا، سید تقی نوربخش در مجمع نمایندگان استان اصفهان که در بیمارستان شریعتی اصفهان برگزار شد گفت: سازمان تامین اجتماعی سالانه ۳۵۰۰ میلیارد تومان بودجه دریافت می‌کند که از این میزان هزار میلیارد تومان برای حفظ ازرش افزوده هزینه می‌شود، ۴۰۰ میلیون سهم دولت و مابقی در بخش درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدتفی نوربخش با اشاره به اینکه تامین اجتماعی ۱۶ مزیت کوتاه مدت مثل غرامت و دستمزد بیمه بیکاری و ۱۶ مورد خدمات کوتاه مدت بیمه‌ای به بیمه شدگان ارائه می‌دهد، افزود: سیاست‌ها و برنامه‌های تامین اجتماعی در زندگی بیمه شدگان تاثیر زیادی دارد زیرا این سازمان نیمی از جمعیت کشور را پوشش می‌دهد.

وی تصریح کرد: برای ایجاد تعادل در منابع مالی سال ۹۲ باید ۵ هزار میلیارد تومان از ذخایر سازمان برداشت و در محاسبات جاری استفاده کنیم.

نوربخش ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی ۳۴ میلیون بیمه شده اصلی و تبعی و ۴ میلیون مستمری‌بگیر اصلی و تبعی را تحت پوشش دارد که در ۸۱ بیمارستان ملکی و ۹۰ مرکز درمانی سرپایی امور درمانی آن‌ها را انجام می‌دهد.

وی نگاه دولت به رفاه اجتماعی مردم را از نقاط قوت این سازمان دانست و اظهار داشت: اشتراک بین سازمان‌های بیمه کارگر و وزارت تعاون وزارت بهداشت و درمان و انسجام بین بخش‌های بیمه‌ای، درمان و سرمایه گذاری از دیگر نکات مثبت تامین اجتماعی به حساب می‌آید.

نوربخش، با بیان اینکه امسال بودجه در دیماه تصویب شده و سازمان در ابتدای سال ۹۳ تمام بودجه را برای رفع مشکلات بیمه شدگان و ارائه خدمات در اختیار دارد گفت: اولین برنامه در مدیریت جدید یک برنامه راهبردی است که مبتنی بر یک برنامه مشخص سالانه مطرح شده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: برگرداندن قیمت دارو‌ها به قبل از سال ۹۱، زیر پوشش بردن بیماران دیالیزی و هموفیلی و بیماران نابارور از اهداف این سازمان در دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: استان اصفهان با سابقه زیادی که در بخش درمان با یک میلیون و ۸۰ هزار نفر بیمه شده اصلی دارد، در ردیف استان‌های ممتاز کشور است، ولی متاسفانه به خاطر مسائل مختلفی که سازمان با آن روبرو بوده و تعویض ۸ مدیر عامل در این هشت سال نتوانسته اقداماتی درشان این استان انجام دهد.

وی در مورد بازسازی بیمارستان شریعتی گفت: این بیمارستان در دو نوبت بازسازی شده است و شرایط نشان می‌دهد که اکنون نیاز به نوسازی دارد و امیدواریم با بررسی‌هایی که مسئولین استان انجام می‌دهند بتوانیم مکان مناسبی را برای ساختن مجدد این بیمارستان در نظر بگیریم.

نوربخش در رابطه با مشکلات بیمه‌ای کارگران ساختمانی اظهار داشت: در برنامه‌های آینده آیین نامه بیمه کارگری را بازنگری خواهیم کرد تا بین بیمه کارگران و ساختمان سازان تفاوت قائل شده و بتوانیم عدالت را در مورد آنان جرا کنیم.

وی افزود: سازمان تامن اجتماعی در ذوب آهن اصفهان، در بخش فولاد و کارخانه‌های داروسازی سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام داده است و اکنون در حال افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف به خصوص در پالایشگاه است.

فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به افزایش بازنشستگان در کشور اگر سازمان تامین اجتماعی سرمایه گذاری‌های خود را افزایش ندهد در زمینه پرداخت‌های پیش رو با مشکلاتی روبرو می‌شود.

فولادگر مهم‌ترین نیاز استان را ساخت یک بیمارستان جدید عنوان کرد و اظهار داشت.: به لحاظ اینکه یک استان کارگری است یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور است باید از لحاظ امکانات درمانی توجه بیشتری به این استان شود و مشکلات درمانگاه‌های استان که نیاز به بازسازی دارد برطرف شود.

کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی رسیدگی به مشکلات کارگران، همسان سازی حقوق آنان، مشکلات بیمه تکمیلی و مشکلات بیمه قالیبافان، کشاورزان و رانندگان کامیون را خواستار شد.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به ساخت خط مترو در اصفهان و عبور آن از مقابل بیمارستان شریعتی خواستار به تعامل بیشتر سازمان تامین اجتماعی با این استان شد و افزود: ما برای ساخت ساختمان جدید در اصفهان ما آماده همکاری هستیم.

گفتنی است: نمایندگان شهرستان‌های استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست مشکلات شهرستان‌ها را مطرح کردند و خواستار رسیدگی به این مسائل شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز