خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان:

معلمان بدلیل گرفتاری‌های معیشتی از شغل های جانبی استقبال می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۷۲

چکیده: دولت یازدهم به دنبال تامین معیشت معلمان است و در این مسیر حتی از تند‌ترین انتقادات هم استقبال می‌کند / از حاکمیت انتظار داشتیم حقوق معلمان را افزایش دهد اما دیدیم یا این کار را نمی‌کند یا اگر هم بکند خیلی اثرگذار نیست و در بهترین حالت به افزایش تورم منجر می‌شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت دولت یازدهم سعی می‌کند با ارائه خدمات رفاهی، هزینه‌های زندگی معلمان را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «شهاب الدین غندالی» در افتتاحیهٔ فروشگاه‌های زنجیره‌ای طرح فرهنگ، اظهار کرد: دولت یازدهم به دنبال تامین معیشت معلمان است و در این مسیر حتی از تند‌ترین انتقادات هم استقبال می‌کند.

وی توجه به معیشت معلمان را «امری حاکمیتی» خواند که «عزم ملی می‌طلبد» و افزود: از حاکمیت انتظار داشتیم حقوق معلمان را افزایش دهد اما دیدیم یا این کار را نمی‌کند یا اگر هم بکند خیلی اثرگذار نیست و در بهترین حالت به افزایش تورم منجر می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین تصمیم گرفتیم با ارائه خدمات رفاهی به معلمان، هزینه‌های معیشتی آن‌ها را کاهش دهیم. تامین سبد کالاهای اساسی در طرح فرهنگ یکی از این خدمات رفاهی است که دولت یازدهم برای ارتقای معیشت معلمان در نظر گرفته است.

به گفته غندالی، گرفتاری‌های معیشتی معلمان ذهن شان را درگیر کرده و باعثشده است آن‌ها به شغل‌های جانبی روی بیاورند و به تبع، میزان مطالعات شان کاهش یابد.

وی ادامه داد: مجموع این شرایط باعثشده است دانش آموزان از معلمان شان الگو نگیرند که آثار و پیامدهای زیانباری به همراه دارد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان بیان کرد: امیدوارم فروشگاه‌های زنجیره‌ای طرح فرهنگ، هم برای سرمایه گذاران و هم برای معلمان سودآوری خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به نگرانی‌هایی که در اجرای این طرح وجود دارد، افزود: ما در نظر داشتیم فروشگاه‌های زنجیره‌ای طرح فرهنگ با ۴۰ درصد تخفیف شروع به کار کنند اما در ‌‌نهایت با میانگین ۲۶/۵ درصد تخفیف شروع به کار کردند.

غندالی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر، معلمان تنها با استفاده از کارت‌های اعتباری بانک سرمایه می توانند از شعبات مختلف فروشگاه های این طرح خریداری کنند و مشمول تخفیف شوند اما در آینده، کارت‌های اعتباری سایر بانک‌ها نیز به این طرح اضافه خواهند شد.

اداره صندوق ذخیره فرهنگیان توسط معلمان خلاف اصول شرکت داری است

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در حاشیه افتتاحیه طرح فرهنگ در پاسخ به خبرنگار ایلنا که پرسید «رویکرد دولت یازدهم به مطالبه صنفی معلمان مبنی بر مشارکت فعالانه آنها در اداره صندوق ذخیره فرهنگیان چیست»، گفت: در حال حاضر، همه مدیران، معاونان و حتی شورای سیاست گذاری این صندوق از مدیران آموزش و پرورش انتخاب شده اند.

غندالی در ادامه افزود: اگر با اصول شرکت داری آشنا باشید، مدیریت شرکت‌هایی که به صورت خصوصی اداره می‌شوند با کسانی است که بیشترین سهام را در اختیار دارند. مثلا اگر یک سهامدار در شرکتی، ۱۶ درصد از سهام را خریده باشد و مابقی ۲ درصد از سهام را در اختیار داشته باشند، مدیریت این شرکت با سهامدار ۱۶ درصدی خواهد بود.

وی تصریح کرد: ۷۶۰ هزار عضو صندوق ذخیره فرهنگیان نمی توانند جمع شوند و تیم مدیریتی این صندوق پولی را انتخاب کنند بلکه شرکت‌ها را سهامداران عمده مدیریت می‌کنند تا به نتیجه برسند و موفق شوند.

غندالی ارائه توضیحات بیشتر در این خصوص را به مصاحبه مطبوعاتی اش که گفته شد در در تاریخ ۵ اسفند برگزار می شود موکول کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز