خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون بازنشستگان اصفهان:

قدرت خرید بازنشستگان در سایه بی‌‌توجهی به نرخ تورم هر سال کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۶۵

چکیده: طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که مکانیزم افزایش مستمری بازنشستگان را تعیین می‌کند، مستمری بازنستگان می‌بایست هر ساله همسان با افزایش تورم رشد کند و این در حالی است که سال گذشته تورم بیش از ۳۰ درصد را پشت سر گذاشته‌ایم در حالی که افزایش حقوق بازنشستگان ۲۵درصد بوده و به این ترتیب عملا قدرت خرید بازنشستگان کاهش یافته است.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان اصفهان از اجرا نشدن قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشکری انتقاد کرد.

«فتح الله شاه زمانی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در اصفهان با اشاره به قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که در سال ۸۷ به تصویب رسید و بر اساس آن قرار شد حقوق کارمندان و کارکنان لشکری، کشوری، دولتی و بازنشستگان تامین اجتماعی همسان‌سازی شود، اظهار داشت: با اینکه ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای این همسان‌سازی به بازنشستگان اختصاص یافته اما هنوز چیزی به دست ما نرسیده است.

شاه زمانی تصریح کرد: پرونده ۸ سال گذشته نشان می‌دهد که در این مدت در تامین اجتماعی ۸ مدیر عوض شده‌اند که هر کدام از آنان پس از پیگیری‌های مکرر، برای محقق کردن این همسان سازی کار گروه تشکیل دادند ولی قبل از ننتیجه گیری شخص دیگری جایگزین آن‌ها شد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران اصفهان در بخش دیگری از این گفتگو با انتقاد از مبلغ اندک بن‌های ارائه شده به بازنشستگان افزود: طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که مکانیزم افزایش مستمری بازنشستگان را تعیین می‌کند، مستمری بازنستگان می‌بایست هر ساله همسان با افزایش تورم رشد کند و این در حالی است که سال گذشته تورم بیش از ۳۰ درصد را پشت سر گذاشته‌ایم در حالی که افزایش حقوق بازنشستگان ۲۵درصد بوده و به این ترتیب عملا قدرت خرید بازنشستگان کاهش یافته است.

وی کوتاهی مسئولان در برابر جامعه کارگری را مورد انتقاد قرار داد و افزود: اگر به کارگران نیز مانند دیگر کارکنان رسیدگی شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

شاه زمانی با اشاره به بحثعیدی کارگران در آستانه سال نو افزود: طبق قانون هر کارگر مشغول به کار باید برابر دو ماه حقوق خود را از کارفرما به عنوان عیدی دریافت کند ولی متاسفانه این مبلغ برای بازنشسته‌ها به اندازه یک ماه حقوق است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز