خبرگزاری کار ایران

بنی‌اعتماد با «قصه‌ها» ی کارگران به سینما بازگشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۵۸

چکیده: «قصه‌ها» برای من یک بغض چند ساله است / در فیلم به آدم‌هایی پرداختم که تریبونی برای بیان حرفهای خود ندارند و نمی‌توانند حرف خود را بزنند. / امروز فشار آسیب‌های اجتماعی وارده بر طبقه محروم بیشتر شده است.

رخشان بنی‌اعتماد پس از هفت سال دوری از جشنواره فیلم فجر در دولت احمدی‌نژاد، امسال با فیلمی درباره مشکلات و اعتراضات صنفی کارگران به جشنواره فیلم فجر آمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در فیلم «قصه‌ها» حبیب رضایی نقش مستندسازی را ایفا می‌کند که در حال ساخت فیلمی درباره کارگران است.

در این فیلم بازیگرانی همچون گلاب آدینه، صابر ابر، فرهاد اصلانی، نگار جواهریان، بابک حمیدیان، محمدرضا فروتن، باران کوثری، پیمان معادی، فاطمه معتمدآریا، حسن معجونی، مهدی هاشمی و… ایفای نقش می‌کنند.

رخشان بنی‌اعتماد که در کارنامه فیلمسازی‌اش «روسری آبی» و «زیر پوست شهر» را دارد، در نشست خبری این فیلم گفت: شخصیت‌هایی که در این فیام هستند همه انسان‌های پاکی هستند که به خاطر شرایط جامعه وضعیتشان دچار تغییر شده و مشکلات زیادی دارند.

وی ادامه داد: من هرگز فیلم سیاسی نساختم اما اگر بخواهم روزی فیلم سیاسی بسازم سعی می‌کنم فیلم خوبی بسازم.

بنی اعتماد افزود: «قصه‌ها» برای من یک بغض چند ساله است زمانیکه ساخت آن را شروع کردم ایده‌های بسیاری داشتم اما به مرور تعداد آن‌ها کمتر شد. سعی داشتم فیلی را بسازم که دغدغه خودم بود و معتقدم نباید فیلمساز سفارش پذیر باشد و حتی سفارش به خود نیز از سوی فیلمساز درست نیست.

وی ادامه داد: در فیلم به آدم‌هایی پرداختم که تریبونی برای بیان حرفهای خود ندارند و نمی‌توانند حرف خود را بزنند. همچنن به دنبال گفتن واقعیت‌ها بودم لذا پایان خوش را انتخاب نکردم زیرا به نظرم در چنین فیلم‌هایی پایان خوش یک فریب است و تماشاگر را فریب می‌دهد.

بنی اعتماد با اشاره به شرایط جامعه امروز گفت: من با آسیب‌های اجتماعی از چند سال قبل بسیار آشنا هستم و به آن‌ها نزدیکم. امروز این آسیب‌ها بیشتر شده و فشار وارد بر طبقه محروم نیز بیشتر شده است واقعیت جامعه ما این است.

وی با انتقاد از کسانی که می‌گویند این فیلم بیانیه سیاسی است گفت: تصاویری که در این فیلم نشان داده شده و حرف‌های که زده می‌شود واقعیت است اما اگر می‌خواهند اسم فیلم‌هایی که واقعیت را نشان می‌دهد بیانیه بگذرند اشکالی ندارد.

بنی اعتماد ادامه داد: فیلم‌های من تلخ نیست بلکه درباره تلخی هاست و معتقدم باید آگاهی بخشی کنم زیرا آگاهی بخشی در مخاطب مهم‌تر از ارائه راه حل است و به نوعی بالابردن آگاهی ومطالبه خواهی خود بخشی از راه حل است.

کارگردان فیلم قصه‌ها درباره فیلم نساختن خود در سال‌های گذشته گفت: من در سال‌های گذشته خودم را تحریم کرده بودم زیرا هم خوانی با مناسبات و فضا‌ها نداشتم و نمی‌خواستم وارد مناسبات پروانه ساخت شوم و برخوردهای مدیریت قبل سازمان سینمایی را دیده بودم که سینما را به کدام سمت می‌برند.

وی ادامه داد: من به آن شرایط اعتراض داشتم و با فیلم نساختن خود اعتراضم را بیان کردم به همین دلیل این فیلم را با مجوز پروانه ساخت فیلم کوتاه ساختم بعد این هفت قسمت را که به صورت ۷ فیلم کوتاه بود در کنار یکدیگر قرار دادم و یک فیلم بلند بوجود آمد و کاری را کردم که در هیچ جا خلاف قانون نیست.

وی ادامه داد: در این مدت حتی در یک جشنواره خارجی شرکت نکردم زیا برای من دیده شدن فیلم توسط مخاطب ایرانی مهم بود. از طرف دیگر این فیلم برای من بسیار مهم بود زیرا از سوی وزارت ارشاد بسیاری از بازیگران تهدید به ممنوع الکاری شده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز