خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری:

افشاگری مجلس به تأمین اجتماعی محدود نشود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۲۲

چکیده: کارگران و مزدبیگران از نمایندگان مجلس انتظار دارند که از عملکرد نهادهای دولتی دیگری همچون صندوق مهر امام رضا، سایر صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی و مجریان مسکن مهر تحقیق و تفحص به عمل آورد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی نباید تنها به عملکرد سازمان تامین اجتماعی محدود شود.

«حسن صادقی» که در تجمع امروز کارگران در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی حضور داشت، گفت: کارگران و مزدبیگران از نمایندگان مجلس انتظار دارند که از عملکرد نهادهای دولتی دیگری همچون صندوق مهر امام رضا، سایر صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی و مجریان مسکن مهر تحقیق و تفحص به عمل آورد.

وی بایادآوری اینکه تنها در هشت سال گذشته بابت ایجاد اشتغال و ساخت مسکن به ترتیب ۴۷ و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی کشور در طرح‌های حمایت از بنگاه‌های زودبازده و مسکن مهر هزینه شده است، افزود: تحقیق و تفحص مجلس از سازمان‌های مرتبط با پرداخت تسهیلات مالی می‌تواند میزان انحرافات در هزینه‌کردن این منابع را مشخص کند.

وی بابیان اینکه اقدام اخیر هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی مورد قبول و تایید کارگران بیمه‌ شده‌ است، افزود: مادامی که سایه نظارت مجلس بر سر سازمان‌ها و نهادهای مختلف دولتی سنگینی نکند، هیچ تضمینی برای سلامت اداری این سازمان‌ها وجود ندارد.

صادقی گفت: با توجه به نتیجه کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی، جامعه کارگری و مزدبگیر کشور از این بابت نگران است که مبادا که در سالهای اخیر در سایر موسسات دولتی همچون صندوق بیمه‌های اجتماعی و موسسات مالی و اعتباری نیز تخلفات مشابهی رخ داده باشد.

این مقام کارگری با یادآوری اینکه در نظام سیاسی کشور مجلس در راس امور قرار دارد، گفت: تحقیق و تفحص مجلس بی‌طرفانه از تمامی سازمان‌هایی که به نوعی از اموال عمومی و دولتی استفاده می‌کنند، بیانگر جایگاه والای نظارتی مجلس خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز