خبرگزاری کار ایران

فرمانده عملیات آتش نشانی شهر قدس خبر داد:

جسد معدنچی مدفون در «رضی‌آباد» پس از یازده روز خارج شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۶۲

چکیده: «جسد ابراهیم شفیعی که در حین کار با یک دستگاه بیل مکانیکی از روز پنجشنبه دوازدهم آذر در عمق ۵۰ متری از سطح زمین دفن شده بود، پنجشنبه گذشته بیرون کشیده شد / اگر مشخص شود که کارفرمای این معدن در زمان حادثه مجوز فعالیت در عمق ۵۰ متری از سطح زمین را نداشته و تنها مجاز به فعالیت درسطح زمین بوده است، قصور وی محرض است».

فرمانده عملیات آتش نشانی شهر قدس در منطقه غرب تهران از کشف جسد کارگر راننده بیل مکانیکی شرکت شن ماسه نوین رضی آباد بعد از یک هفته جستجو خبر داد.
«سید عبد الکریم موسوی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: جسد ابراهیم شفیعی کارگر حادثه دیده ۳۰ ساله‌ای که در حین کار با یک دستگاه بیل مکانیکی از روز پنجشنبه دوازدهم آذر در عمق ۵۰ متری از سطح زمین معدن نوین شن و ماسه رضی آباد، دفن شده بود؛ پس از گذشت یازده روز در تاریخ پنجشنبه ۲۱ آذر ماه بیرون کشیده شد.
او در تشریح جزئیات حادثه افزود: این کارگر که در حین کاربا بیل مکانیکی به دلیل ریزش دیواره خارجی حوضچه گل ولای که حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب حجم داشت، جان خود را از دست داده است.
او در ادامه با بیان اینکه دیوار حائل ۱۲ متر بلند‌تر از سقف بیل مکانیکی بود اظهار داشت: با خراب شدن دیوار، حجم زیادی از گل و لای بر روی بیل مکانیکی فرو می‌ریزد که باعثفرورفتن کارگر و بیل مکانیکی در عمق ۱۲ متری از سطح دریاچه گل و لای می‌شود.
او با بیا اینکه حجم فراوان گل و لای عملیات جستجورا برای یافتن جسد این کارگر با کندی روبرو کرد گفت: به محض پیدا شدن این کارگر در زیر انبوهی ازگل ولای جسد او به پزشکی قانونی منتقل شد.
فرمانده عملیات آتش نشانی شهر قدس در خاتمه در پاسخ به این سوال که چه کسی در این حادثه مقصراحتمالی است پاسخ داد: اگر مشخص شود که کارفرمای این معدن در زمان حادثه مجوز فعالیت در عمق ۵۰ متری از سطح زمین را نداشته و تنها مجاز به فعالیت درسطح زمین بوده، قصور وی محرض است.

گفتی است مطابق قانون مسئولیت ارزیابی علل وقوع حوادثشغلی بر عهده بازرسان وزارت کار، سازمان تامنی اجتماعی و کارشناسان رسمی و مورد تایید دادگستری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز