خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی نظر آباد خبر داد:

تامین اجتماعی برای ۱۵۰۰ کارگر ساختمانی دفترچه صادر نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۰۲

چکیده: ‌ «بیش از ۱۵۰۰ کارگر ساختمانی نظر آباد بدلیل آنکه کارت مهارت کارگر عمومی ساختمان برای شان صادر شده است از پوشش بیمه تامین اجتماعی محروم مانده‌اند. یک راهکار آن است که فنی و حرفه‌ای کارت‌های مهارت کارگر عمومی ساختمان را تعویض کند.»

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی نظر آباد از تامین اجتماعی بدلیل عدم بیمه دارندگان کارت مهارت «کارگر عمومی ساختمان» انتقاد کرد.

«محمدباقر رشیدی» در این باره به ایلنا گفت: فنی و حرفه‌ای به جای آنکه برای کارگران سفت کار و کارگرانی که تخصص خاصی ندارند کارت مهارت «کارگر عمومی سفت کار» صادر کند، کارت مهارت کارگر عمومی ساختمان صادر کرده است.

وی با اشاره به بخشنامه دو هفته پیش تامین اجتماعی در خصوص عدم بیمه دارندگان کارت مهارت کارگر عمومی ساختمان ادامه داد: بیش از ۱۵۰۰ کارگر ساختمانی نظر آباد بدلیل آنکه کارت مهارت کارگر عمومی ساختمان برای شان صادر شده است از پوشش بیمه تامین اجتماعی محروم مانده‌اند.

به گفته رشیدی، این کارگران برای آنکه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند نزدیک به ۸ ماه برای دریافت کارت مهارت دوندگی کردند و بیش از ۳ ماه نیز، در نوبت تامین اجتماعی قرار داشتند.

این فعال صنفی افزود: این مشکل مختص شهرستان نظرآباد نیست و کارگران ساختمان استان‌های تهران و البرز را نیز درگیر کرده است، البته در بیشتر استان‌ها به جای کارت مهارت کارگر عمومی ساختمان، کارت مهارت کارگر عمومی سفت کار صادر شده و می‌شود و همین امر، دامنه مشکل کارگران ساختمانی را محدود‌تر کرده است.

وی با انتقاد از مسئولیت ناپذیری دولت در خصوص تعهداتش به کارگران ساختمانی، اظهار داشت: بخشنامه تامین اجتماعی باید بعد از طی مراحل اطلاع رسانی اجرا شود و نباید مشمول آن دسته از کارگران ساختمانی شود که کارت مهارت شان را قبلا دریافت کرده‌اند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی نظر آباد در پایان اظهار داشت: یک راهکار آن است که فنی و حرفه‌ای کارت‌های مهارت کارگر عمومی ساختمان را تعویض کند زیرا به هر حال، این اشتباه از جانب دولت صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز