خبرگزاری کار ایران

با دریافت ۳ ماه از معوقات ۷ ماهه؛

کارگران فولاد زاگرس به کردستان بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۲۸

چکیده: «کارگران ذوب آهن فولاد زاگرس بعد از سه روز اعتراض صنفی در مقابل ساختمان مجلس و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با دخالت و پی‌گیری مسئولان وزارت کار، بخشی از مطالبات معوقه کارگران که مربوط به سه ماه و هجده روز از حقوق سال گذشته است، دیشب به حساب کارگران واریز شد.»

تجمع اعتراضی کارگران اخراجی فولاد زاگرس در تهران که بامداد روز دوشنبه(۵ آبان ماه) در مقابل مجلس شورای اسلامی آغاز شده بود و دو روز بعد از آن نیز(ششم و هفتم آبان ماه) در مقابل ساختمان‌های وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی ادامه یافته بود در حالی به پایان رسید که پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجانم شب گذشته کارگران با دریافت بخشی از حقوق معوقه ۷ ماه گذشته‌شان راهی محل اقامت خود در شهرستان قروه شدند.

«خالد نادری» یکی از کارگران فولاد زاگرس که به همراه ۱۷۰ نفر از همکارانش به تهران سفر کرده بود، در این باره به ایلنا گفت: کارگران ذوب آهن فولاد زاگرس بعد از سه روز اعتراض صنفی در مقابل ساختمان مجلس و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با دخالت و پی‌گیری مسئولان وزارت کار، بخشی از مطالبات معوقه کارگران که مربوط به سه ماه و هجده روز از حقوق سال گذشته است، دیشب به حساب کارگران واریز شد.

او گفت: در ‌‌نهایت به تناسب گروه شغلی کارگران بین یک میلیون ۶۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون ۳۰۰ هزار تومان به حساب کارگران واریز شد.

به گفته این کارگر مذاکره کننده با مقامات مجلس و دولت، روز گذشته کارگران پس از دریافت چک کارفرما با مراجعه کارگران به بانک، متوجه شدند که به دلیل مسدود بودن حساب کارخانه امکان توزیع پول میان کارگران وجود ندارد که با لغو موقت حکم دادگستری قروه، امکان واریز بخشی از مطالبات معوقه هفت ماه گذشته کارگران مقدور شد.

این کارگر در خاتمه اظهار داشت: کارگران همچنان خواستار بازگشت به کار و دریافت مطالبات معوقه خود هستند و در صورت پایبند نبودن کارفرما به تعهدات‌اش، کارگران مجددا به اعتراضات صنفی خود ادامه می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز