مدیرکل دفتر کارگزاریهای سازمان طرح کرد:
برونسپاری؛ راهکار تامین اجتماعی برای کاهش هزینهها
چکیده: «برونسپاری بخشی از خدمات تأمیناجتماعی براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون برنامه چهارم توسعه و مصوبات هیأتامنای تأمیناجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.»
مدیرکل دفتر کارگزاریهای سازمان تأمیناجتماعی معتقد است رویکرد «برونسپاری» میتواند مشکلات تأمیناجتماعی را تا حدود زیادی برطرف کند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی تأمین اجتماعی، «محمد علی جنانی» برونسپاری را یکی از مهمترین راهکارهای تحول در سازمانها برشمرد و اظهار داشت: برونسپاری بخشی از خدمات تأمیناجتماعی براساس قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون برنامه چهارم توسعه و مصوبات هیأتامنای تأمیناجتماعی در دستور کار قرار گرفته و از سنوات گذشته نیز شاهد توجه سازمان تأمیناجتماعی به این موضوع بسیار مهم و حیاتی بودهایم.
وی با بیان اینکه برونسپاری در تأمیناجتماعی از طریق کارگزاریهای این سازمان انجام میشود، افزود: براساس قوانین موجود و مصوبات هیأتامنا، امکان فعالیت دو نوع کارگزاری شامل کارگزاریهای اقماری شعب و کارگزاریهای جایگزین شعبه فراهم شده است، اما باتوجه به محدود بودن امور واگذار شده به کارگزاریها و اینکه کارگزاریها هنوز نمیتوانند تمامی خدمات شعب تأمیناجتماعی را به مراجعهکنندگان ارائه دهند، تاکنون کارگزاریهای جایگزین شعب امکان فعالیت نیافتهاند.
جنانی توجه به کارگزاریها و توسعه برونسپاری را یکی از بهترین و مناسبترین راهکارها برای ارائه خدمات مطلوب در تأمیناجتماعی دانست و گفت: درمقایسه با ایجاد شعب جدید، هزینه مربوط به توسعه کارگزاریها بسیار کمتر است و ارائه خدمات در کارگزاریها افزایش قابلتوجه رضایتمندی بیمهشدگان را نیز به دنبال دارد.
وی با تأکید بر ایجاد نگاه تحولگرایانه به برونسپاری خدمات سازمان تأمیناجتماعی اظهار داشت: در شرایط فعلی باید فعالیتها و خدمات سازمان را بر اساس میزان اهمیت و حساسیت و همچنین میزان صرف وقت و انرژی تفکیک و خدماتی که دارای حساسیت کمتری هستند و تعداد مراجعه برای دریافت این خدمات زیاد است را به کارگزاریها واگذار کنیم تا شاهد کاهش مراجعه به شعب تأمیناجتماعی و بهبود روند خدمترسانی در سازمان تأمیناجتماعی باشیم.
جنانی با اشاره به برنامه اصولی سازمان تأمیناجتماعی برای مدیریت صحیح مصارف و منابع و پرهیز از هزینههای غیرضروری، گفت: برونسپاری و افزایش خدمات غیرحضوری از جمله مسائلی هستند که بیشترین نقش را در کاهش هزینه و بهبود خدمترسانی به جامعه به دنبال دارند و امیدواریم در آینده شاهد تحولات قابلتوجه و ارتقاء برونسپاری در تأمیناجتماعی باشیم.