خبرگزاری کار ایران

گزارش خبری /

وضعیت مبهم بیمه‌ تکمیلی بازنشستگان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۹۰

چکیده: «بیش از دو هفته از تحویل نامه بازنشستگان تهرانی در خصوص در خواست برای رسیدگی به وضعیت خدمات بیمه درمانی جامعه کارگران بازنشسته می‌گذرد اما تاکنون مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هیچ پاسخی به این درخواست نداده‌اند».

درحالی که تنها دو روز تا پایان مدت اعتبار قرارداد بیمه تکمیلی کارگران بازنشسته باقی نمانده‌ است، هنوز وضعیت تامین خدمات بیمه این گروه از بیمه‌شدگان مشخص نشده است.

«حسین غلامی» با اعلام این مطلب به ایلنا یادآور شد: بیش از دو هفته از تحویل نامه بازنشستگان تهرانی در خصوص در خواست برای رسیدگی به وضعیت خدمات بیمه درمانی جامعه کارگران بازنشسته می‌گذرد اما تاکنون مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هیچ پاسخی به این درخواست نداده‌اند.

این فعال صنفی ادامه داد: نویسندگان در این نامه با اشاره به قانون الزام از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواسته بودند تا علاوه بر لغو و توقف تحمیل هرگونه قرارداد بیمه مکمل به کارگران بازنشسته، مطابق قانون الزام خدمات درمانی رایگان در اختیار بیمه شدگان قرار دهند.

وی بابیان اینکه سازمان تامین اجتماعی تا به امروز هیچ پاسخ روشنی به درخواست مطرح شده نداده است، افزود: تنها شنیده‌ایم که دیگر قرار نیست قرارداد بیمه تکمیلی با شرکت بیمه دی منعقد شود.

این کارگر بازنشسته ادامه داد: شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولان سازمان تامین اجتماعی بر استمرار تحمیل بیمه تکمیلی به کارگران بازنشسته اصرار دارند و به همین دلیل درصدد تمدیدد این قرارداد با شرکتی به غیر از بیمه دی هستند.

وی افزود: حتی به برخی از بیمه شدگان بازنشسته گفته شده است که ممکن است قرارداد بیمه تکمیلی از طریق یکی از شرک‌ت‌های وابسته به شستا(شرکت سرمایه گزاری سازمان تامین اجتماعی) تمدید شود.

این کارگر بازنشسته با تاکید براینکه طبق قانون الزام خدمات درمانی سازمانی به بیمه شدگان الزامی و غیر قابل فروش است، افزود: نه سازمان تامین اجتماعی ون نه هیچ شرکت بیمه‌ای دیگری نمی‌تواند بصورت قانونی با کارگران بازنشسته قراداد فروش بیمه مکمل درمانی منعقد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز