خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان ترابری کالای استان قم:

دولت با کسر سهم بیمه تکمیلی رانندگان از روی بارنامه موافقت کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۳۳۹

چکیده: «از سال گذشته که به دستور سازمان بازرسی کل کشور پرداخت حق بیمه رانندگان کامیون از محل بارنامه متوقف شد، ارائه خدمات بیمه تکمیلی به این کارگران دچار مشکل شد / مسئولان دولتی باید کمک کنند تا موانع رفع بیمه تکمیلی رانندگان شود».

رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان ترابری کالای استان قم با اشاره به هزینه‌های بالای درمان بر لزوم بیمه تکمیلی رانندگان کامیون تاکید کرد.

«علیرضا الله یاری» در این باره به ایلنا گفت: رانندگان کامیون به دلیل آنکه از نظر اقتصادی قشر ضعیفی هستند و درآمد آنچنانی ندارند برای پرداخت هزینه‌های درمانشان به بیمه تکمیلی نیاز دارند.

وی ادامه داد: رانندگان کامیون استان قم در سال‌های ۸۹ و ۹۰ تحت پوشش بیمه تکمیلی ایران قرار داشتند، هر چند در سال اول مشکلاتی با این شرکت بیمه وجود داشت اما اکثریت این مشکلات در سال دوم حل شد و خانواده‌های رانندگان نیز تحت پوشش قرار گرفتند.

این فعال صنفی افزود: از آنجا که حق سهم بیمه رانندگان از روی بارنامه‌ها کسر می‌شد(۹۰۰ تومان به ازای هر بارنامه) تامین مبلغ حق بیمه هزینه زیادی بر آن‌ها تحمیل نمی‌کرد.

وی در ادامه بیان کرد: رانندگان در سال گذشته تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا قرار گرفتند اما به دلیل دستور سازمان بازرسی کل کشور در خصوص کسر نشدن حق سهم بیمه رانندگان از بارنامه‌ها، این شرکت بیمه در ارائه خدمات خود به کارگران ناموفق بود.

این فعال صنفی در تشریح دلایل عدم موفقیت بیمه تکمیلی دانا در سال گذشته گفت: سهم حق بیمه رانندگان در سال گذشته از روی بارنامه کسر نمی‌شد و اختیاری بود، به همین دلیل نیز مورد استقبال رانندگان قرار نگرفت و منابع مالی شرکت بیمه تامین نشد.

وی تصریح کرد: مسئولان دولتی باید کمک کنند تا موانع رفع شود و بیمه تکمیلی به حالت سابقش باز گردد و یکی از این موانع، دستور سازمان بازرسی کل کشور است. استدلال این سازمان آن است که کسر حق سهم بیمه از بارنامه، بیمه تکمیلی را اجباری کرده است.

رئیس انجمن صنفی رانندگان ناوگان ترابری کالای استان قم در پایان اظهار داشت: رانندگان در سال ۹۰ علاوه بر بیمه تکمیلی تحت پوشش بیمه عمر نیز قرار داشتند. در همین هفته، ۳ نفر از رانندگان استان قم بر اثر سانحه تصادف جان باختند و اگر طرح بیمه تکمیلی همچون سال ۹۰ اجرا می‌شد ۱۰ میلیون تومان بیمه عمر به خانواده‌شان تعلق می‌گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز