خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

استفاده از موسیقی‌های فاخر برای رواج امید در جامعه/استاد خراب کردن یکدیگر هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۰۶۴

وزیر کشور گفت: کشور ما با همه مشکلاتی که دارد در شرایط کنونی در حوزه‌های مختلفی مانند سیاست، اقتصاد، امنیت، فرهنگی و اجتماعی موفق بوده و شاخصه‌های خوبی دارد، اما ما استاد خراب کردن یکدیگر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نود وهفتمین جلسه شورای اجتماعی با بیان اینکه گزارش‌های موضوع طلاق که از طریق سازمان ثبت احوال ارائه شده باید ادامه داشته و تحلیلی باشد، گفت: سازمان اجتماعی وزارت کشور موفق است، از این گزارش‌ها در برنامه‌ریزی‌های خود استفاده کند. همچنین قضات باید جلسات مفصلی گذاشته تا به راه‌حل‌های اصولی در زمینه طلاق برسند.

او با بیان اینکه اگر کسی در حوزه آموزش فعالیت می‌کند باید اثربخشی کار خود را ارزیابی کند، گفت: ارزیابی‌ها براساس شاخص‌های خاص تهیه شود تا مربیان بدانند زحماتشان قابل ارزشگذاری در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

وزیر کشور با کاربردی ندانستن نظریه‌ها در زمینه موضوعات اجتماعی گفت: باید نظریه‌ها و پژوهش‌ها کاربردی باشد و نظریه‌ها مبتنی بر نیاز و مسائل جامعه ارائه شود و نتیجه و راه‌حل داشته باشد. گاهی اوقات نزدیک به 100 میلیون برای یک نظرسنجی هزینه می‌شود، اما نتیجه مناسبی ندارد همچنین باید دسترسی به خدمات مشاوره‌ای تسهیل شود و ارتباط حضوری و غیرحضوری یا حتی از طریق کتاب‌، سی‌دی و فضای مجازی بین مشاوران و مردم باشد تا اثربخشی لازم را داشته باشد.

وزیر کشور گفت: نظام به دنبال قلع و قمع کردن و بستن فضای مجازی نیست. ما با واقعیت فضای مجازی جز ساماندهی آن کار دیگری نمی‌توانیم بکنیم. در جلسه‌ای هم که با مقام معظم رهبری داشتیم 90 درصد تاکید ایشان روی ساماندهی فضای مجازی بود.

رحمانی فضلی در خصوص مددکاران و مربیان نیز خاطرنشان کرد: آموزش مددکاران و مربیان باید به طور دقیق و پیوسته انجام شود اگر مربی و مددکار انگیزه داشته باشد در کارش موفق خواهد بود. باید نیروها را وارد میدان کنیم و به آنها برای ادامه کار انگیزه بدهیم و آنها را برای موفقیت در کارشان تشویق کنیم. متاسفانه امروزه غیرموفق‌های نزدیک بیشتر مورد تشویق هستند تا دیگران.

وزیر کشور همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه صداوسیما نهاد موثری در زمینه فرهنگسازی است، گفت: من 10 سال از عمرم را در این سازمان گذراندم و زیر و بم آنجا را می‌دانم و می‌دانم چقدر این رسانه اثرگذار است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: مساله‌شناسی در بخش برنامه‌ریزی مهم‌ترین موضوع است همچنین ما در فرهنگ عمومی با مسائل تخصصی و اجرایی سروکار داریم و باید این موارد را به طور دقیق مدنظر قرار دهیم.

وزیر کشور با بیان اینکه نشاط اجتماعی یکی از موضوعات مهم کشور ماست، گفت: نشاط اجتماعی یکی از موضوعاتی است که خانواده‌ها را به افسردگی و انزوا کشانده است. همه اقدامات ما باعث شده جامعه به افسردگی برود ما گاهی گمان می‌کنیم که اگر 100 کنسرت برگزار شود باعث ایجاد نشاط در جامعه می‌شود بلکه اینطور نیست امیدبخشی یکی از مسائلی است که باید در جامعه ایجاد کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه امید یعنی تصور ذهنی از آینده تصریح کرد: اگر امید نباشد حرکت شکل نمی گیرد و وقتی حرکتی صورت نگیرد آینده‌ای ترسیم نمی‌شود. ما 500 موسیقی فاخر بدون اشکال شرعی داریم که می‌توانیم از آن استفاده کنیم. ما در زمینه موسیقی مکلف به اجرای نظرات مقام معظم رهبری هستیم. اگر قرار باشد مدام مشکلات را اعلام کنیم مردم با آنها همذات‌پنداری می‌کنند وظیفه ما به عنوان حکومت این است که غم‌ها و غصه‌ها را بیشتر نکنیم بلکه باید امید را رواج دهیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: کشور ما با همه مشکلاتی که دارد در شرایط کنونی در حوزه‌های مختلفی مانند سیاست، اقتصاد، امنیت، فرهنگی و اجتماعی موفق بوده و شاخصه‌های خوبی دارد، اما ما استاد خراب کردن یکدیگر هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه گزارش کارگروه‌های ملی متناسب با آسیب‌ها باید به مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و سران قوا ارائه شود گفت: روش‌ها و شیوه های ما با ارائه این گزارش‌ها باید مورد بازنگری قرار گیرد چراکه یکی از اصول برنامه‌ریزی بازنگری روش‌هاست. هر یک از دستگاه‌ها می‌توانند خود را ارزیابی کنند و نقاط قوت و ضعف خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

او با بیان اینکه استانداران باید ماهی یک بار جلسه اجتماعی برگزار کنند گفت:‌ خوشبختانه بین دستگاه‌ها تفاهم و درک مشترک در زمینه مسائل اجتماعی وجود دارد. ما باید در اردیبهشت‌ماه سال 97 گزارش مفصلی در زمینه مسائل اجتماعی به مقام معظم رهبری ارائه کنیم بنابراین باید همه دستگاه‌ها گزارش‌های خود را تا پایان سال به ما در زمینه موضوعات اجتماعی ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز