خبرگزاری کار ایران

بطحایی در پاسخ به ایلنا:

پرداخت بخش عمده مطالبات حق‌التدریسی‌ها تا پایان سال/از وقفه طولانی در پرداخت حقوق عذرخواهی می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۰۳۰

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت بخش عمده مطالبات حق‌التدریسی‌ها تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: ۳۰ درصد از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا به حال به اجرا درآمده است. در تحقق سند نتوانستیم به خوبی جلو برویم. این ۳۰ درصد نیز در بخش هایی است که با سختی های کمتری مواجه بوده است.

وی افزود: در بخش نیروی انسانی و فضا و تجهیزات پیشرفت خوبی نداشتیم. منابع انسانی متاسفانه در ایام استقرار سند تحول از سایر راهکارها عقب افتاده و اجرای کمتری داشته است. تا قبل از پایان سال ۹۶، با توجه به اینکه ساختارهای عملیاتی زیر نظام ها را پیاده  کرده‌ایم، شورای راهبری این سند کار خود را آغاز می کند. کارگروه ها نیز برای زیر نظام کار خود را شروع می‌کنند و امیدوارم ابتدای سال ۹۷ با یک تصویر روشن تری از استقرار سند تحول، سال جدید را آغاز کنیم.

بطحایی اضافه کرد: براساس هدف هایی که برای راه اندازی تلویزیون تعاملی داریم، می‌خواهیم حرف های خودمان را با اولیا و دانش آموزان و بالعکس در میان بگذاریم و امیدوارم فاصله ای که امروز با خانواده ها داریم کاهش یابد و خانواده ها نارسایی های ما در میان بگذارند.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش نیروی انسانی برای آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار نیروی شاغل و بازنشسته داریم. ما دو کار را آغاز کردیم؛ نخست اینکه انتخاب نمایندگان معلمان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان را مد نظر داریم. یکی دو روز آینده نتایج انتخابات نمایندگان اعلام می شود.

بطحایی افزود: گام دوم برای مشارکت دادن معلمان در فرایند تصمیم سازی، راه اندازی سامانه ای برای سال تحصیلی آینده است که براساس آن مدارسی که به مدیر نیاز داشته باشند، آن را در این سامانه اعلام می‌کنند و همه همکارانی که شرایط لازم را دارند، می‌توانند اعلام کاندیداتوری کنند و در صورت تایید، مورد مصاحبه قرار می‌گیرند و رتبه بندی می‌شوند و نتایج در اختیار رییس اداره قرار می گیرد.

بطحایی درباره موضوع حذف آزمون های ابتدایی و حواشی ایجاد شده در این رابطه، گفت: کودکان ما به مرحله ای نرسیدند که اینقدر در معرض فشارهای روحی و روانی آزمون ها و جزوات و کتب کمک آموزشی قرار بگیرند. با این فشارها نمی‌توانند کودکی خود را درک کنند و مهارت های زندگی را تمرین کنند و نباید ۳۰۰ هزار نفر را برای انتخاب ۱۰ یا ۱۵ هزار نفر تحت فشار قرار دهیم. البته در کنار این موضوع باید به نخبگان و افراد مستعد نیز توجه کنیم ولی با روشی غیر از آزمون.

برگزاری آزمون استخدامی جدید آموزش و پرورش در فروردین ۹۷

بطحایی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین چالش های ۴ سال آینده نیروی انسانی است، گفت: برنامه جامع نیروی انسانی ما آماده شده و همین روزها اطلاع رسانی می شود. در این برنامه، تکلیف جذب نیروی انسانی در ۴ سال آینده مشخص می‌شود.ظرف یکی دو هفته آینده سهمیه جدیدی که برای برگزاری آزمون داریم، اعلام خواهیم کرد. البته بر روی تعداد اختلافاتی وجود دارد ولی تقریبا ۱۸ هزار نفر خواهد بود که طی اطلاعیه ای اعلام خواهد شد. در فردوین ۹۷ ازمون برگزار می شود و در مهر ۹۷ در مدارس تعدادی از این افراد به کارگیری خواهند شد.

توضیح بطحایی به مجلس درباره حذف آزمون‌ها و مدارس سمپاد

بطحایی در پاسخ به سوال دیگری درباره نامه انتقادی ۱۶۰ نماینده به رییس جمهور درباره حذف مدارس سمپاد گعت: با تعدادی از نمایندگانی که مخالف بودند،صحبت داشتم و بعد از توضیحات بنده می‌گفتند که قبلا این توصیحات را نشنیده بودیم. در همین رابطه فردا صبح جلسه ای در مجلس برگزار می شود و توضیحاتی را در خصوص مصویه حذف آزمون ها خواهیم داد. عمده نگرانی ها این است که در جامعه بالاخره برخی ها از استعدادهای برتری برخوردارند و مبادا این بچه ها مورد کم توجهی قرار گیرند. مدارس سمپاد یا نمونه دولتی به تدریج طی ۳ سال، در متوسطه اول حذف می شوند، اما برنامه ای برای حذف مدارس سمپاد در متوسطه دوم نداریم و باید به کار خودشان ادامه دهند.

بطحایی درباره اخرین وضعیت توزیع شیر در مدارس گفت: چشم انداز روشنی از تخصیص اعتبار شیر مدارس و توزیع آن وجود ندارد.

اختصاص ردیف مستقل برای معلمان خرید خدمت

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه در سال جاری معلمان حق التدریس بعضا ۱۰ ماه حقوق نگرفتند و از طرفی دیگر معلمان خرید خدمتی از میزان پرداختی ها گله مند هستند، گفت: برای سال آینده ردیف مستقلی از اعتبارات را برای معلمان خرید خدماتی خواهیم داشت و پرداختی ها به معلمان خرید خدماتی ساماندهی خواهد شد.

وی در ادامه از معلمان حق التدریس به علت وقفه طولانی مدت در پرداخت حقوق عذرخواهی کرد و گفت: ما نسبت به همکاران خود بی تفاوت نیستیم.این وقفه برمی‌گردد به مشکلاتی که در پرداخت ها در خزانه وجود دارد. تا قبل از پایان سال بخش عمده ای از مطالبات حق التدریسی پرداخت خواهد شد. برای سال آینده امیدوار هستیم ‌که این مشکلات کمتر شود.

تنبیه لفظی دانش‌آموزان مجاز نیست

بطحایی با تاکید بر اینکه تنها خط قرمز آموزش و پرورش تنبیه بدنی است، گفت: حتی تنبیه لفظی نیز مجاز دانسته نشده است. گزارش هایی که به حراست می رسد، توسط گروه متمرکزی که برای برخورد این موضوع تشکیل داده ایم وارد عمل می شود و پیگیری می کند. از ۱۰۵ هزار مدرسه یک مورد تنبیه بدنی هم عیب است اما نباید با تخلف یک معلمی، جامعه فرهنگیان را زیر سوال ببریم. از طرفی دیکر شاهد تعرضاتی از سوی برخی دانش آموزان و اولیا به معلمان هستیم که حتی در موردی بنده وکیلی را با هزینه دولت گرفتم تا از حقوق معلم دفاع و موضوع را پیگیری کند.

وزیر آموزش و پرورش درباره توییت اخیر خود مبنی بر اینکه مردم را بی‌جهت نگران نکنید؛ اجرای هر برنامه ای توسط هر نهادی در ⁧ مدرسه باید با اجازه و هماهنگی ⁧آموزش و پرورش باشد، گفت: آموزش و پروش محیط امن و قابل اعتماد برای تعلیم و تربیت دانش آموزان است.ممکن است نهادها، سازمان ها و حتی ngo های مختلف بخواهند بیایند در مدارس آموزش هایی را بدهند. ما نمی توانیم این مکان را بدون هماهنگی و بررسی طرح به آنها بدهیم بچه ها امانت های اولیا در نزد ما هستند و ما باید توجه ویژه ای در امانت داری انجام دهیم.

وی بار دیگر درباره طرح شهاب (شناسایی استعدادهای برتر) توضیح داد و گفت: طرح شهاب در طول سه سال گذشته تجربه موفقی بوده و به صورت آزمایشی در مدارس اجرایی شده است. طرح حذف آزمون ها تصمیمی بوده که از سه سال قبل به آن فکر شده و طرح شهاب بعنوان جایگزین در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز