خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور خبر داد:

حضور بطحایی در اجلاس وزاری امور کودک کشورهای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۹۸۲

قائم‌مقام وزیر در امور بین‌الملل و رئیس مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از شرکت وزیر آموزش و پرورش به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در اجلاس وزاری امور کودک کشورهای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا کریمی گفت: پنجمین اجلاس وزاری امور کودک کشورهای اسلامی از دوم لغایت سوم اسفندماه با همکاری دبیرخانه سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی و سازمان آیسسکو در رباط پایتخت کشور مراکش (مقر اصلی سازمان آیسسکو) برگزار می‌گردد.

در این اجلاس، هیاتی به ریاست سید محمد بطحایی، وزیر آموزش‌ و پرورش شرکت کرده و این هیات را نمایندگانی از سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با امور کودکان همراهی خواهد کرد.

کریمی با اشاره به موضوع این اجلاس اظهار داشت: در این اجلاس بحث و بررسی اشکال مقابله با خشونت علیه کودکان مطرح خواهد شد که از مهم‌ترین برنامه‌های آن، تصویب چارچوب کلی حفاظت از کودکان جهان اسلام در برابر خشونت و ارائه گزارش‌های ملی توسط نمایندگان کشورهای اسلامی در راستای تدابیر و اقدامات پیش‌بینی‌شده جهت مقابله با اشکال مختلف خشونت علیه کودکان است.

در این اجلاس، سید محمد بطحایی گزارش ملی جمهوری اسلامی ایران از اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده در موضوع مقابله با اشکال مختلف خشونت علیه کودکان در حوزه آموزش، بهداشت، قضایی، امور قانون‌گزاری و حقوق کودکان از جمله حق بازی و تفریح کوکان، حق دست‌یابی آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی، احترام به حقوق کودکان، مسائل اجتماعی مربوط به کودکان و حمایت‌های اجتماعی از کودکان را ارائه خواهد داد.

شایان ‌ذکر است، سازمان آیسسکو، سازمان علمی، فرهنگی آموزشی کشورهای اسلامی است که حیطه‌های آموزش، علوم و فرهنگ را درکشورهای اسلامی طرح و بررسی می‌کند. اجلاس‌های این سازمان هر سه سال یک‌بار برگزار می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز