خبرگزاری کار ایران

با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور؛

تفاهم‌نامه همکاری ایران و ژاپن در حوزه سلامت امضا شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۱۲۱

باموافقت سازمان برنامه وبودجه تفاهم نامه وزارت بهداشت و جایکا در خصوص تامین مالی تجهیزات بیمارستانی در قالب کمک بلاعوض به ارزش یک میلیاردو۵۳۷ین ژاپن،معادل۵۱۷میلیارد و۸۰۰میلیون ریال امضا شد.

به گزارش ایلنا، با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور تفاهم‌نامه بین وزارت‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرجعیت‌ملی سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) درباره تامین مالی تجهیزات‌بیمارستانی در قالب کمک بلاعوض به ارزش یک‌میلیارد و ۵۳۷ ین ژاپن، معادل۵۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه که امروز امضا شد، مسیر را برای ورود تکنولوژی روز و نوین ژاپن به بازار ایران که منافع دو کشور را تامین خواهد کرد، باز کرده است. پیشینه این پروژه به مذاکرات نخست وزیر ژاپن و رییس جمهور محترم ایران در مورد نحوه همکاری در بخش بهداشت و سلامت بازمی گردد.

پیرو مذاکرات انجام شده، مطالعات مقدماتی جایکا از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و براساس مطالعات انجام شده، پروژه تدوین شد. شروع همکاری‌های فنی در قالب این تفاهم نامه‌ نامه براساس فرم درخواست همکاری های ارسال شده توسط وزارت بهداشت و با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور و تایید وزارت امور خارجه صورت گرفت و هدف از آن تقویت زیرساخت های اجتماعی جمهوری اسلامی ایران برای تامین تجهیزات پزشکی شامل تجهیزات تشخیصی تصویری و سیستم های آنژیوگرافی، به دو بیمارستان امام حسین (ع) و آرش در جهت توسعه خدمات تشخیصی زودهنگام بیماری های سرطان و قلبی،عروقی است.

ارزش مالی این تفاهم نامه، یک میلیارد و ۵۳۷ ین ژاپن، معادل۵۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است که به عنوان کمک بلاعوض تامین خواهد شد. با امضای این تفاهم نامه، دولت ایران و ژاپن نه تنها گام مهمی را در راستای تقویت دو جانبه برداشته اند، بلکه مسیر را برای ورود تکنولوژی روز و نوین ژاپن به بازار ایران که منافع دو کشور را تامین خواهد کرد، باز کرده اند.

سازمان برنامه و بودجه کشور مرجعیت ملی سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز