خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم مطرح کرد؛

تقویت رشته باستان شناسی در کشور/ساماندهی مراکز آموزشی در دستور کار

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۱۶۷

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ساماندهی مراکز آموزشی کشور را در دستور کار داریم، گفت: از رشته دانشگاهی باستان شناسی دانشگاه جیرفت حمایت می کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکترمنصور غلامی روز پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه جیرفت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: دانشگاه جیرفت با توجه به ظرفیت باستان شناسی و کشاورزی منطقه در جنوب استان کرمان فعالیت تخصصی علمی انجام می دهد و می طلبد با توجه به شرایط منطقه، هسته های تخصصی علمی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه جیرفت دارای ۲ رشته باستان شناسی و کشاورزی است،گفت: در صدد ساماندهی آموزش عالی به سمت تخصصی شدن با ظرفیت منطقه ای هستیم.

دکترغلامی با تاکید بر اینکه ساماندهی مراکز آموزشی کشور در دستور کار است عنوان کرد: این ساماندهی ماموریت گرا، تخصصی شدن گروه های آموزشی را با ظرفیت منطقه ای به همراه خواهد داشت.

وی به تقویت رشته باستان شناسی در کشور اشاره کرد و گفت: رشته باستان شناسی که مانند رشته تاریخ، فرهنگ و تمدن را در بر می‌گیرد و در تمام دنیا جزو رشته های مهم دانشگاهی محسوب می شود، همواره مورد توجه است.

دکترغلامی افزود: دانشگاه جیرفت نیز با داشتن رشته باستان شناسی کمک خوبی به ظرفیت تاریخی منطقه جنوب کرمان است.

وزیر علوم بیان کرد: در سفر دیگری برنامه های راهبردی دانشگاه جیرفت در راستای اهداف کلان مجموعه وزارت علوم بررسی می شود.

سفر به کرمان دومین سفر استانی هیات دولت در دولت دوازهم بعد از سیستان و یلوچستان است.

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان کرمان، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و ارتباطات به همراه جمعی از معاونان و مشاوران ریاست جمهوری به جنوب کرمان سفر کردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بعد از حضور در جمع خبرنگاران جیرفت، عازم شهرستان های بافت و رابر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز