خبرگزاری کار ایران

آبشت خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی پایش مشارکتی اکوسیستم تالاب نوروزلو

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۶۸۱

حفاظت و مدیریت بهینه تالاب‌ها تنها با تولید داده‌های قابل اعتماد و پایش مستمر و مشارکتی آنها امکان‌پذیر است.

به گزارش ایلنا، مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با اشاره به اجرای پروتکل پایش برنامه مدیریت جامع تالاب‌ها گفت: تالاب‌های دارای برنامه مدیریت جامع در اولویت اجرای اقدامات پایشی بوده و اقدامات لازم جهت راه‌اندازی سیستم‌های پایش به جزییات در بخش پروتکل پایش این برنامه‌ها مشخص شده است.

آبشت با اشاره به آغاز اجرای پروتکل پایش برنامه مدیریت جامع تالاب نوروزلو ادامه داد: اولین مدل پایش مشارکتی اکوسیستم تالاب‌ها در تالاب نوروزلوی میاندوآب با مشارکت سمن محلی و اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان آغاز شده و با توجه به ظرفیت‌سازی و تجهیز انجام شده، تولید داده‌های واقعی از تالاب جهت مدیریت بهینه آن آغاز شده است.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران ادامه داد: مشارکت مردم در حفاظت اکوسیستم‌های آبی محور اصلی رویکرد زیست‌بومی در مدیریت جامع تالاب‌ها می‌باشد و با بستری که برنامه مدیریت جامع فراهم می‌آورد این کار با انسجام بیشتری انجام می‌گیرد.

وی افزود: پایش مشارکتی اکوسیستم تالاب‌ها برای اولین بار در کشور در تالاب نوروزلو آغاز شده و الگوی مناسبی برای مشارکت دادن مردم در حفاظت از تالاب‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز