خبرگزاری کار ایران

علت بروز ریزگرد‌ها در خوزستان از زبان کلانتری

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۶۵۲

رییس سازمان محیط زیست علت بروز ریزگرد‌ها در استان خوزستان و استانهای اطراف را تخصیص نیافتن حقابه‌های محیط زیستی دانست و خاطرنشان کرد: منشاء ریزگرد‌ها در این فصل ۱۰۰ درصد داخلی است و باید با تامین حقابه این مشکل را برطرف کرد.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست گفت: بیش از دو سوم آلودگی هوای تهران در فصل سرما ناشی از اتومبیل‌ها وخودروهای گازوئیلی است که عمدتا فرسوده هستند و تنها راه جلوگیری از آلودگی هوای تهران در فصل سرما نوسازی و از رده خارج کردن ۶۵ هزار خودروی فرسوده است.

وی افزود: تنها ۳ درصد از خودروهای سواری در فصل سرما در آلودگی هوای تهران سهم دارند و در حال حاضر از سوی استانداری تهران از تردد کامیون‌های فرسوده در سطح شهر جلوگیری می‌شود.

رییس سازمان محیط زیست با بیان اینکه دولت در صدد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است تاکید کرد: در این بخش امکانات دولت محدود و نیاز به همکاری شهرداری و بخش خصوصی است.

کلانتری با اشاره به اینکه کارخانه‌ها در استان تهران ۱۹ تا ۲۰ درصد در آلودگی هوا سهم دارند گفت: با اجرای قانون هوای پاک از تولید خودروهای غیراستاندارد جلوگیری می‌شود.

او به تجربه خشکسالی در سال‌های ۷۷ و ۸۷ در کشور اشاره کرد و گفت: امسال از پاییز دچار کمبود بارش شدیم و در آینده شاهد خشکسالی خواهیم بود. وارونگی هوا و کمبود بارش در فصل پاییز و زمستان باعث تشدید آلودگی هوا و بروز خشکسالی برای آینده می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه تهران کمترین آسیب را با وجود سدهای اطراف در خشکسالی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: کلانشهرهای دیگر مانند اصفهان با وجود آب کم سد زاینده رود دچار خشکسالی خواهند شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست به برگزاری دو جلسه دولت درباره آلودگی کلانشهر‌ها اشاره کرد و افزود: به دلیل محدودیت‌ها و تصویب نشدن آیین نامه‌های قانون هوای پاک؛ کنترل آلودگی هوا به صورت جدی دنبال نمی‌شود. برای بهبود وضع هوا در کلانشهر‌ها باید به مدیریت و نوسازی حمل و نقل عمومی، ساماندهی ساخت و ساز‌ها و اصلاح کیفیت سوخت به ویژه گازوئیل توجه شود.

وی علت بروز ریزگرد‌ها در استان خوزستان و استانهای اطراف را تخصیص نیافتن حقابه‌های محیط زیستی دانست و خاطرنشان کرد: منشاء ریزگرد‌ها در این فصل ۱۰۰ درصد داخلی است و باید با تامین حقابه این مشکل را برطرف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز