خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

تخریب بخش سالمِ پلاسکو ظلم است/کوتاه نمی‌آییم

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۵۸۸

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: مباحثی در خصوص تخریب ساختمان سالم ضلع شمالی پلاسکو مطرح می‌شود، در حالی که سازمان میراث فرهنگی به صراحت مخالفت خود را با این مساله اعلام کرده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب زاده در حاشیه سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در واکنش به اظهاراتی در خصوص تخریب بخش سالم پلاسکو بیان داشت: با توجه به مخالفت صریح سازمان میراث فرهنگی که در استعلام خودبه طور مشخص اعلام کرده موافق تخریب ساختمان نیست، اگر بنیاد  مستضعفان بخش سالم را تخریب کند، ظلم است.

وی افزود: این منطقه بافت خاصی دارد و بخش شمالی در حریم میراث فرهنگی است. همچنین با توجه به بازدیدی که به همراه دکتر اعطا از این ساختمان داشته‌ایم باید اعلام کنم که این ساختمان آسیب جدی ندیده است. البته ضلع جنوبی بخش شمالی با توجه به اینکه در جوار ساختمانی بوده که ریزش کرده آسیب دیده است که نیاز به بازسازی دارد.

حبیب زاده در ادامه گفت:‌ به لحاظ تامین موارد ایمنی و مولفه‌هایی مثل آتش نشانی و تاسیساتی نیاز به بازسازی وجود دارد، اما مساله این است که ساختان نیاز به تخریب نداشته و نمی‌دانیم چه ضرورتی وجود دارد که بنیاد مستضعفان تا این اندازه اصرار به تخریب دارد.

حییب  زاده در ادامه گفت: درست است که بنیاد به عنوان مالک می‌تواند درخواست تخریب بدهد اما با توجه به اینکه نیمی از کسبه در ساختمان شمالی مشغول به کار بودند و از این حادثه یک سال گذشته است و تا این لحظه در محدوده پلاسکو اتفاق خاصی نیفتاده است، در صورتی که حداکثر تا شش ماه امکان بازسازی بخش شمالی وجود داشت، اما تا به امروز این اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: بخش شمالی پلاسکو دسترسی مجاز و ورودی‌های مشخص دارد و اگر تخریب شود، ظلم بزرگی در حق ساختمان ضلع شمالی است چرا که تاسیسات امکان بازسازی دارد اما ساختمان به لحاظ سازه مشکلی ندارد.

حبیب زاده در ادامه گفت: به لحاظ سازه مشکلی در رابطه با ساختمان گزارش نشده است حتی مشاورین این ساختمان را بررسی کرده و در استعلام میراث فرهنگی نیز این مساله قید شده است. در ضمن طبق گزارش سازمان نظام مهندسی ساختمان آسیب جدی ندیده است و همه سازمان‌ها اصرار دارند که این ساختمان نباید تخریب شود. به نظر من باید از بنیاد که به تخریب اصرار دارد، این سوال پرسیده شود چرا ساختمانی که مشکل اصلی ندارد، باید تخریب شود.

وی افزود: شهرداری پس از درخواست مالک می‌تواند، پروانه را صادر کند، اما باید مشخص شود که چرا باید این بخش از ساختمان تخریب شود، حتی کسبه اعلام آمادگی کردند که هزینه‌های تاسیسات و بازسازی ساختمان را تقبل می‌کنند. بنابراین این ساختمان می‌تواند با اندکی تغییرات به کار خود ادامه دهد و ما در برابر تخریب آن می‌ایستیم و کوتاه نمی‌آییم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز