خبرگزاری کار ایران

اعطا خطاب به شهردار تهران:

نگذارید پلاسکو به سرنوشت گود کنار برج میلاد دچار شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۵۲۴

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: در رابطه با پلاسکو و فرایند بازسازی آن، نگرانی‌هایی مطرح است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا، رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری با گرامی‌داشت یاد و خاطره فداکاری آتش‌نشانان شهید، ضمن تشکر ویژه از شهردار و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در رابطه با پیگیری‌های انجام‌شده در خصوص بازسازی پلاسکو، گفت: به تازگی توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و همچنین بنیاد مستضعفان اعلام‌شده به‌زودی پروژه احداث مجدد ساختمان پلاسکو، در محل برج و دو قطعه زمین مجاور آن کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته، معاونت محترم شهرسازی و معماری از سر دغدغه نسبت به این موضوع، گفتند؛ در شش ماهی که تجهیز کارگاه و خاک‌برداری انجام می‌شود، نقشه‌ها تهیه و پروانه صادر خواهد شد.

اعطا تاکید کرد: این کلام دلسوزانه نگرانی‌هایی را از بعد قانونی و همچنین، از بعد فرایندی در پی دارد.

وی افزود: بر اساس ضوابط و مقررات تا پیش از صدور پروانه، انجام هیچ‌گونه عملیات اجرایی مجاز نیست. به‌خصوص اینکه در بحث پلاسکو تا همین امروز نیز اختلاف‌نظرهایی در رابطه با تراکم و زیربنا و سطح اشغال و تعداد طبقات وجود دارد. به‌عبارت‌دیگر، هنوز یک طرح نهایی و اجرایی به‌منظور اخذ پروانه وجود ندارد.

اعطا تاکید کرد: به‌منظور صدور پروانه، در مورد خاص پلاسکو، با توجه به میزان تراکم و تعداد طبقاتی که طرفین ذینفع مدنظر دارند، پیش از صدور پروانه توسط شهرداری، لازم است مراجعی مثل کمیسیون ماده 5 (که شهرداری تنها یک رأی از 7 رأی آن را در اختیار دارد) مجوز صادر کند. با توجه به مدرسه ژاندارک در ضلع شمالی هم سازمان میراث باید موافقت روشنی با طراحی داشته باشد که الان نه چنین طرحی در دست است و طبیعتاً نه چنین توافقی.

وی افزود: در حال حاضر، صرفاً مرحله اول از یک مسابقه طراحی معماری، برای دریافت ایده‌ها برای طرح جدید پلاسکو برگزار شده است و طرح نهایی تهیه نشده و طبعاً پروانه‌ای هم نمی‌توانسته صادر شود. گود کنار برج میلاد را به یاد بیاوریم. در آن موضوع نیز، بر مبنای برگزاری یک مسابقه معماری، بدون طی فرایندهای قانونی و اخذ مجوزهای لازم، گودبرداری آغاز شد و در نهایت، با عدم توافق مراجع تصمیمم گیر، گود رها شد.

وی افزود: در مورد پلاسکو نیز، این نگرانی وجود دارد که عملیات عمرانی آغاز شود و همچون نمونه‌هایی همچون برج میلاد، به دلایلی همچون عدم موافقت مراجع تصمیم گیر، کار با مشکل مواجه شود.

اعطا خطاب به نجفی گفت: اجازه بدهید این نگرانی را داشته باشیم که آغاز عملیات عمرانی در پلاسکو و گودبرداری بدون پروانه و بدون اخذ مجوزهای لازم، پلاسکو را به سرنوشتی شبیه به گود کنار برج میلاد شبیه کند.

وی افزود: در سال 1400 چگونگی مدیریت و ساخت پلاسکو، بخش مهمی از کارنامه مدیریت شهری دوره پنجم خواهد بود. پلاسکو جدید، کارنامه ما خواهد شد. همه ما باید نسبت به هر تصمیم در رابطه با پلاسکو احساس مسئولیت کنیم و این امر ملی، باید با توافق حداکثری همه‌ی طرف‌ها، انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز