خبرگزاری کار ایران

جزییات کنکور سراسری ۹۷ تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۰۵۴

مشاور عالی سازمان سنجش جزییات ثبت نام در کنکور 97 را تشریح کرد و گفت: ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری سال ۹۷ تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از فردا آغاز و تا روز یکشنبه ۸ بهمن ماه ادامه دارد

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار ایلنا،  با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری سال ۹۷ تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از فردا آغاز و تا روز یکشنبه ۸ بهمن ماه ادامه دارد، اظهار داشت: ثبت نام صرفا از طریق سایت سازمان سنجش صورت می گیرد.

وی با اعلام اینکه دفترچه راهنمای ثبت نام حاوی شرایط و ضوابط شرکت در کنکور سراسری ۹۷ فردا یکشنبه اول بهمن همزمان با ثبت نام در آزمون منتشر خواهد شد، گفت: کنکور سراسری سال ۹۷ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه پرداخت هزینه ثبت نام برای شرکت در کنکور اینترنتی انجام می‌شود، افزود: داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب، با مراجعه به سایت سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۲۲۰ هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام، برای شرکت در آزمون، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری ثبت نام اقدام کنند.

توکلی در ادامه خاطرنشان کرد: در آزمون سراسری سال ۹۷ دارندگان دیپلم نظام قدیم، بدون توجه به نوع دیپلم و دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی و یا فارغ التحصیل پیش دانشگاهی بدون توجه به نوع مدرک پیش دانشگاهی با توجه به رشته‌های تحصیلی مورد علاقه خود که در جداول شماره ۲ تا ۶ دفترچه راهنمای شماره یک درج شده است، می‌توانند منحصرا متقاضی یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر، و یا زبان‌های خارجی شوند و در تقاضانامه اینترنتی ثبت نام آن را ثبت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش عنوان کرد: در آزمون سراسری سال ۹۷، همانند آزمون سراسری سال ۹۶ به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی، اجازه داده شده  تا در صورتی که علاقمند به شرکت در گروه آزمایشی هنر نیز باشند، علاقمندی خود را در تقاضانامه ثبت نام، اعلام کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: چنین داوطلبانی لازم است نسبت به پرداخت مبلغ ۲۲۰ هزار ریال دیگر علاوه بر وجه ثبت نام اولیه با عنوان علاقمندی به شرکت در گروه هنر از طریق سایت سازمان اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: به داوطلبان گروه‌های آزمایشی، ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر اجازه داده شده است تا درصورتی که علاقمند به شرکت در گروه زبان‌های خارجی نیز باشند، علاقمندی خود را در تقاضا نامه ثبت نام اعلام کنند، بنابراین چنین داوطلبانی لازم است نسبت به پرداخت مبلغ ۲۲۰ هزار ریال دیگر علاوه بر وجه ثبت نام اولیه با عنوان علاقمندی به شرکت در گروه زبان‌های خارجی از طریق سایت سازمان اقدام کنند.

توکلی تصریح کرد: چنانچه داوطلبی علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی باشد، باید ضمن اعلام علاقمندی در تقاضانامه نسبت به پرداخت مبلغ ۱۱۰ هزار ریال دیگر از طریق سایت سازمان اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز