خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران:

پیگری‌ها در خصوص تعیین احراز شهادت آتش‌نشانان همچنان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۷۸۴

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در خصوص تعیین احراز شهادت آتش‌نشانان گفت: با بنیاد شهید مکاتبات لازم را انجام دادیم و این موضوع یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که در تلاش هستیم به سرانجام برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی در اولین سالگرد شهدای حادثه پلاسکو در جمع خبرنگاران گفت: یک سال از حادثه بسیار تلخ ساختمان پلاسکو گذشته است و ما در این حادثه 16 نفر از بهترین جوانان خود را از دست دادیم و از این موضوع بسیار متاسف هستیم.

او با بیان اینکه این حادثه بسیار تلخ بود خاطرنشان کرد: از خداوند متعال برای خانواده‌های این شهدا درخواست صبر داریم چراکه روزهای سختی را هم ما و هم خانواده‌های شهدا در این یک ساله پشت سر گذاشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی در پاسخ به این سوال که پیگیری‌های آتش نشانی در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرداری به چه نتیجه‌ای رسیده‌ است تصریح کرد: موضوع امور ایثارگران را در داخل سازمان شهرداری پیگیر هستیم و مکاتبات و رایزنی‌های لازم انجام شده و به زودی نتیجه آن مشخص می‌شود.

او ادامه داد: درخصوص بنیاد شهید نیز پیگیری ها و مکاتبات لازم را انجام دادیم و این موضوع یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که در تلاش هستیم به سرانجام برسد.

داوری در پاسخ به ین سوال که درباره شهید ایثارگر تلقی کردن شهدای پلاسکو گفت: پیگیر این موضوع هستیم و با مقامات مربوطه مکاتبات و رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم اما این موضوع یک قانون است و ما نمی‌توانیم فراتر از یک قانون عمل کنیم ولی به دنبال این هستیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در پاسخ به این سوال که ایمن سازی ساختمان جدید پلاسکو به چه صورتی انجام خواهد شد گفت: ساختمان پلاسکو یا هر ساختمان دیگری بخواهد احداث شود در صورتی که بیش از شش طبقه باشد حتما باید طرح‌ها و دستورالعمل‌های سازمان آتش نشانی را اجرا کند به طور معمول ساختمان های شهر در هنگام اخذ پروانه در جریان دستورالعمل‌های آتش نشانی قرار گرفته و موظف به اجرای آن هستند.

داوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه 300 نفر از ساکنان پلاسکو در حال حاضر در ساختمان تجاری در میدان فردوسی مشغول فعالیت هستند که بنابر گفته برخی مسئولان اصناف این ساختمان نیز ناایمن است. آیا سازمان آتش نشانی در جریان این موضوع قرار دارد تصریح کرد: از جزئیات آن در حال حاضر اطلاعی ندارم اما اگر این ساختمان نیز ناایمن باشد پرونده آن در سازمان آتش نشانی وجود دارد و دستورالعمل‌ها برای آن نیز اجرا خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم برخی از معاونان شهرداری تهران از جمله شیخ و یزدانی حضور داشتند و محسن هاشمی رییس شورای شهر نیز برای سالگرد شهدای پلاسکو پیام ارسال کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز