خبرگزاری کار ایران

معاونت نظارت شورای شهر در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

آخرین جزییات حادثه منطقه ۱۸ / مِلک باید پیش از تخریب بررسی می‌شد/ دلایل ماموران شهرداری قابل پذیرش نیست

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۶۷۰

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه پیش از تخریب ساختمان در هر شرایطی باید محل به صورت دقیق بررسی شود، گفت: ماموران شهرداری می‌گویند قبل از تخریب دیوار محل را بررسی کرده‌اند، اما به علت وجود ایزوگام‌ها متوجه وجود گودال نشدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته فیلمی در خصوص جان‌باختن یکی از شهروندان تهرانی در جریان عملیات تخریب ساختمانی در منطقه ۱۸ تهران منتشر شد.

افشین حبیب‌زاده، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تشریح جزییات این حادثه گفت: متاسفانه در حین تخریب بخش از یک ملک مسکونی که پیش از این توسط شهرداری منطقه ۱۸ خریداری شده بود، جسد یک شهروند پیدا شده است. در حال حاضر پزشک قانونی در حال بررسی علت و زمان فوت است، اما هنوز نتیجه قطعی مشخص نشده است.

این عضو شورای شهر در خصوص هویت فرد فوت شده و چگونگی حادثه، تصریح کرد: این اتفاق در منطقه ۱۸ و در محل احداث بزرگراه شهید بروجردی رخ داده است. با اطلاعاتی که من بدست آوردم ظاهرا متوفی  مدت‌های طولانی بوده که شب را در این مکان می‌گذرانده است، گودالی را پای دیوار کنده بوده و روی آن را برای محافظت از سرما با ایزوگام می‌پوشانده است.

حبیب‌زاده با اشاره به اینکه خانه تخریب شده و فقط دیوارهای آن باقی مانده بود، ادامه داد: این اتفاق روز شنبه افتاده و متوفی یکشنبه دفن شده است. در حقیقت متوفی از ورثه‌‌ همان ملکی بوده که تخریب شده است٬ به گفته شهردار منطقه او سهم خود را به عنوان ورثه پس از خرید ملک توسط شهرداری هم دریافت کرده بوده و امضای او موجود است. اما اینکه چرا مجددا به‌‌ همان مکان بر می‌گشته و شب‌ها در کنار ساختمان می‌خوابیده مجهول است. این هم موضوعی است که به صورت جدی آن را بررسی می‌کنیم. دستگاه قضا بی‌تردید باید موضوع را بررسی کنند تا علت حادثه و مقصرین مشخص شود

وی با تاکید بر اینکه پیش از تخریب ساختمان در هر شرایطی باید محل به صورت دقیق بررسی می‌شد، گفت: ماموران شهرداری می‌گویند قبل از تخریب دیوار محل را بررسی کرده‌اند، اما به علت وجود ایزوگام‌ها متوجه وجود گودال نشدند. از قرار تخریب صبح آغاز شده و یازده ظهر یکی از همسایه‌ها اعلام می‌کند که شب‌ها یک نفر در کنار این دیوار می‌خوابد. با اطلاع‌رسانی همسایه ماموران شهرداری و آتش‌نشانی در محل حاضر می‌شوند و پس از جست‌وجو فرد فوت شده را پیدا می‌کنند.

حبیب‌زاده با بیان اینکه فعلا همه منتظر نتیجه پزشک قانونی هستند، ادامه داد: منتظر پاسخ پزشک قانونی هستیم تا علت و زمان دقیق مرگ را اعلام کنند و مشخص شود مرگ بعد یا قبل از تخریب رخ داده است. اما آنچه واضح است و من به عنوان نماینده مردم در شورای شهر تهران به آن معترض هستم عدم بررسی دقیق محل پیش از تخریب است. ‌در این مواقع باید پیش از تخریب با دقت مکان بررسی شود، به خصوص اگر در آن مکان احتمال حضور افراد بی‌سرپناه وجود داشته باشد و پس از آنکه اطمینان کامل از خالی بودن مکان حاصل شود باید تخریب صورت بگیرد اینکه گفته شود مشخص نبود کسی داخل گودل است برای ما قابل پذیرش نیست.

وی نکته مهم را بررسی ملک دانسته و گفت: ساختمان پیش از تخریب باید به طور کامل مورد بررسی قرار می‌گرفت، مخصوصا مکان‌هایی از این دست که احتمال می‌رود افراد بدون سرپناه به آن پناه اورده باشند. از این جهت می‌بایست قبل از هر گونه تخریب یا آوار برداری بررسی‌های دقیق صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز