خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

نیاز به همکاری دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها برای درمان معتادان/راه‌اندازی مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۳۲۶

استاندار تهران با بیان اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی در راستای جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر استفاده شود، تصریح کرد: هر مرکز باید ظرفیت نگهداری ۲۰۰ نفر معتاد مشمول ماده ۱۶ داشته باشد.

به گزارش ایلنا، امروز هشتمین جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار تهران و با حضور محسن همدانی معاون امنیتی و انتظامی استانداری، عیسی فرهادی فرماندار تهران و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد.

در ابتدای این نشست؛ مصوبات جلسات گذشته مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه اداره کل بهزیستی استان تهران گزارشی در خصوص بازدید از مرکز اخوان در راستای افزایش ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر در این مرکز ارائه کرد و با دستور استاندار تصمیماتی درخصوص تامین اعتبارات مورد نیاز صادر شد. همچنین گزارش اصلاح ظرفیت مراکز بهاران به ۲هزار و ۱۰۰ نفر و اختصاص ۱۵۰۰ نفر مددجو برای مراقبت‌های پس از خروج در این مراکز در هشتمین جلسه ستاد بررسی شد.

استاندار با بیان اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصی در راستای جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر استفاده شود، تصریح کرد: هر مرکز باید ظرفیت نگهداری ۲۰۰ نفر معتاد مشمول ماده ۱۶ داشته باشد.

در ادامه؛ موضوع راه‌اندازی مرکز فوریت‌های خدمات اجتماعی و غربالگری معتادان متجاهر به منظور ساماندهی ازسوی دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و با دستور مقیمی استاندار تهران مقرر شد در این مرکز نمایندگانی از نیروی انتظامی، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره اتباع، دانشگاه‌های علوم پزشکی، شهرداری، فرمانداری، کارگاه اجتماعی استان، مرجع قضایی و کمیته امداد حاضر شوند و این مرکز تا روز هشتم بهمن ماه راه‌اندازی شود.

مقیمی با اشاره به دانشگاه‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی؛ مسئولیت درمان و بهداشت در استان را برعهده دارند و برای معتادان متجاهری که دارای بیماری‌های خاص هستند و نیاز به درمان دارند، به همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم و باید برای درمان معتادان بیمارستان‌ها معرفی شود.

در ادامه جلسه؛ اداره آموزش و پرورش شهر و شهرستان‌های استان تهران و سازمان بهزیستی استان گزارشی از اقدامات خود در خصوص پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر ارائه دادند و همه از استاندار پیرامون کمبود بودجه گلایه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز